جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله ایمانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه فارس گفت: در عید فطر تمامی گناهان بخشیده می شود و فرشتگان در آن روز فریاد سر می دهند که گناهان شما بخشیده شده و به فکر زندگی و اعمال بعد از این خود باشید.

آیت الله اسدالله ایمانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با بیان این که عید فطر یکی از چهار عید بزرگ در اسلام است، اظهار داشت: در اسلام عید فطر، عید لقاء پروردگار است.

وی با اشاره به اینکه انسان ها در ماه رمضان یک ماه روزه گرفته و با هوای نفس خود مبارزه کرده اند، افزود: اعماق روح و فطرت پاکی که خداوند به ما داده است، بر اثر جهل، زنگار گناه و انحراف بر روی می نشیند و  این ها در ماه رمضان که کلاس بندگی است، زدوده می شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان این که اگر عید فطر که عید خودسازی است، نباشد اعیاد دیگر تکمیل نخواهند شد، ابراز داشت: در عید فطر تمامی گناهان بخشیده می شود و فرشتگان در آن روز فریاد سر می دهند که گناهان شما بخشیده شده و به فکر زندگی و اعمال بعد از این خود باشید.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، یک ماه روزه داری و پس از آن عید فطر را به مبارزه علیه طاغوت تشبیه کرد و خاطرنشان کرد: ابتدای نجات و آغاز پیروزی مبارزه با نفس که نتیجه آن جهاد اکبر است با جشن بزرگ فطر است.

وی در خصوص تکبیر گفتن در این روز بزرگ اظهار کرد: ما مسلمانان آنچه که در ماه رمضان آموخته ایم و در راه خودسازی به کار برده ایم را به واسطه تکبیر سر دادن اظهار می کنیم؛ با کلمات و حرکات، با تمام وجود و از درون قلب شعار آمیخته با شعور و شور را در باطن و بیرون فریاد می زنیم و یادآور بزرگی خداوند تبارک و تعالی می شویم.

آیت الله ایمانی افزود: اجتماع بزرگ میلیون ها انسان در روز عید فطر و تکبیر گفتن ها نماد کوچکی از روز قیامت و محشر است که در آن روز همه انسانها کم کم دور هم جمع می شوند و می رسند به صحرای محشر؛ لذا روز عید فطر را می توان به روز رستاخیز تشبیه کرد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha