شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مراسم سوگواری برای قربانیان حمله تروریستی بغداد در میشیگان

حوزه/ بیش از یکصد تن از دانشجویان میشیگان، در مراسم بزرگداشت قربانیان حادثه تروریستی «الکراده» که در دانشگاه دایاگ برگزار شد، اعلام کردند: درحالی که در این واقعه دلخراش نزدیک به ۳۰۰ نفر جان خود را از دست دادند، رسانه‌ها هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند و این مسئله حقیقتا غیرانسانی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از michigandaily.com، بیش از یکصد تن از دانشجویان و اعضای جامعه میشیگان، جمعه شب در دانشگاه دایاگ میشیگان آمریکا جمع شدند تا برای کشته شدن بیش از 290 تن از قربانیان حمله تروریستی در مرکز خرید بغداد در سوم جولای سوگواری کنند. بسیاری از شهدای این حمله تروریستی مرگبار برای خرید عید فطر به بازار رفته بودند. داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

سخنرانان در این مراسم عزاداری اعلام کردند که تفرقه‌افکنی میان شیعیان و اهل تسنن در پوشش حملات رسانه‌ای نادرست بوده و انگیزه این جنایات سیاسی است.

محمد یعقوبی یک پناهنده عراقی در آمریکا با خواندن نام‌های قربانیان بمب‌گذاری، گفت: وقتی اسامی را می‌خواندم متوجه شدم که این اسامی متعلق به مسلمانان شیعه، سنی، کرد و ترک و عده زیادی از اعضای جامعه مسیحیان کلدانی بوده است که این نشان می‌دهد انگیزه این جنایت ربطی به دین ندارد.

* استانداردهای دوگانه در پوشش خبری رسانه‌های غربی

شرکت کنندگان در این مراسم همچنین از اختلاف پوشش خبری میان حمله الکراده و دیگر حملات مرتکب شده داعش ابراز نارضایتی کردند.

پس از حملات تروریستی داعش در نوامبر 2015 در پاریس، کاربران شبکه‌های اجتماعی برای نشان دادن همدردی با بازماندگان این واقعه صفحه‌های فیس بوک خود را به رنگ پرچم فرانسه درآوردند، این درحالی بود که برای حمله تروریستی در بیروت که پیشتر در آن روز اتفاق افتاده بود هیچ اقدامی انجام نشد.

بنین الشیماری، یکی از فارغ التحصیلان این دانشگاه می‌گوید: هدف از برگزاری این مراسم نشان دادن همبستگی با قربانیان این حمله تروریستی بوده است. آنچه آن‌ها لیاقتش را دارند اما نادیده گرفته می‌شوند.

الشیماری در ادامه گفت: این مراسم سوگواری از این جهت اهمیت دارد که نخست همبستگی خود را نشان دهیم و دوم اینکه استانداردهای دوگانه رسانه‌ها را به اثبات برسانیم. زمانی که رنگین پوستان و سیاه‌پوستان کشته می‌شوند رسانه‌های غربی پوشش خبری نداشته و با بی‌تفاوتی از کنار آن می‌گذرند. درحالی که در این واقعه دلخراش نزدیک به 300 نفر جان خود را از دست دادند رسانه‌ها هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند و این حقیقتا غیرانسانی است. غیرقابل پذیرش است که دنیا هیچ سخنی نمی‌گوید و حمایت خود را از مردم عراق نشان نمی‌دهد.

الشیماری همچنین به بمب گذاری دیگری اشاره کرد که منجر به کشته شدن تقریبا 40 انسان بی‌گناه شد.

شرکت‌کنندگان در این مراسم اعلام کردند فراوانی خشونت از اهمیت یک تراژدی نمی‌کاهد و سخنرانان از مردم خواستند تا همچنان نسبت به فاجعه از دست رفتن جان انسان‌ها حساسیت داشته باشند.

اسما علی دانشجوی ارشد که چندین تن از اعضای خانواده خود را در حوادث مشابه خشونت آمیز در عراق از دست داده است گفت: مردم عراق نیز انسان هستند، و ما با هر خشونت و حمله‌ای همانند روز اول رنج می‌بریم. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha