یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جرج بیورک سخنگوی جدید واتیکان

حوزه / پاپ با قبول درخواست کناره گیری کشیش لومباردی سخنگوی واتیکان، "جرج بیورک" را به عنوان سخنگوی جدید واتیکان منصوب کرد. بیورک یک غیرروحانی است و قبلا خبرنگار تایم، فاکس نیوز، یونایتد پرس اینترناشنال شیکاگو و رویترز بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از رادیو واتیکان، پاپ با قبول درخواست کناره گیری کشیش لومباردی سخنگوی واتیکان، "جرج بیورک" را به عنوان سخنگوی جدید واتیکان منصوب کرد.

پاپ همچنین با صدور حکمی دیگر، خانم "پالوما گارسیا اوخرو" را به عنوان معاون سخنگوی جدید واتیکان منصوب کرد. 

سخنگو و معاون او هر دو غیر روحانی و خبرنگارانی در سطح بین الملل هستند. بیورک قبلا معاون سخنگوی واتیکان بود، او 57 سال پیش در آمریکا متولد شد و دانش آموخته در رشته های خبرنگاری و ادبیات است.

مشاغل قبلی او در  تایم، فاکس نیوز، یونایتد پرس اینترناشنال شیکاگو و رویترز بوده است.

 کشیش لومباردی مدت 11 سال سخنگوی واتیکان بود.

افزایش آمار زنان در دولت واتیکان

همچنین خبر دیگری از واتیکان حاکی است که پاپ، یک خانم را به عضویت آکادمی پاپی علوم اجتماعی منصوب کرد.                  .

بنا بر اعلام وب سایت واتیکان اینسایدر، با انتصاب خانم آنا گونزالیس، استاد رشته فلسفه اخلاق در اسپانیا، توسط پاپ به عنوان عضو آکادمی پاپی علوم اجتماعی، آمار زنان در دولت واتیکان افزایش بیشتری یافت.

دفتر پرسنل مقر مقدس اعلام کرد برای مثال در دولت شهر واتیکان، تعداد زنان در 10 سال اخیر دوبرابر شده و از 195 به 371 نفر رسید.

در سال 2004 تقریبا 13 درصد پرسنل در خدمت پاپ در دولت شهر واتیکان، زن بودند. در سال 2014 این آمار به بیش از  19 درصد افزایش یافت.

دو سال پیش پاپ 5 زن را به عضویت کمیسیون تئولوژیک منصوب کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha