یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 389503
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
رادیو اربعین

حوزه/ مسئول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور گفت: آموزش ائمه جمعه و جماعت شهرستان ها، آغاز به کار رادیو اربعین، همفکری و افزایی با مسؤلین عراقی؛ به خصوص رایزن فرهنگی کشور عراق و هیأت های برپاکننده و پذیرایی کننده از زائرین و در رأس آن مرجع تقلید حضرت آیت الله سیستانی و ... از جمله برنامه های ماست تا بتوانیم این مراسم را به بهترین نحو برگزار نماییم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،حجت الاسلام و المسلمین حمید احمدی، مسئول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور، امروز در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری به ارائه گزارشی از فعالیت این ستاد پرداخت و گفت: 13 کمیته برای به اجرا در آمدن بهتر و با شکوه تر مراسم اربعین تشکیل شده و تدابیر مناسبی اندیشیده شده تا بتوانیم بهتر اثرگذار باشیم.

 وی با بیان اینکه برای اجرای بهتر فعالیت های فرهنگی با مسئولین ذیربط در امور فرهنگی مانند دفتر تبلیغات، اعزام مبلغ اوقاف و سایر مراکز و نهادهای همسو، جلساتی انجام شده است، ابراز داشت: سال گذشته، 2 هزار و 100 روحانی در مراسم اربعین برای انجام فعالیت فرهنگی در داخل کشور عراق، در مسیر اربعین و حتی در ایران اعزام شدند که از این تعداد، 300 نفر در داخل کشور عراق مستقر بودند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی ابراز داشت: حدود 60 نفر از مبلغان اعزامی مسلط به دو زبان بوده و از این طریق توانستند ارتباط خوبی با مردم عراق و به خصوص جوانان عراقی برقرار نمایند که این مسئله نشان از اهمیت کار از سوی مبلغان بوده و جالب اینجاست که این حرکت نیز مورد استقبال مردم عراق قرار گرفته است.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور گفت: آموزش ائمه جمعه و جماعت شهرستانها، آغاز به کار رادیو اربعین، همفکری و افزایی با مسؤلین عراقی؛ به خصوص رایزن فرهنگی کشور عراق و هیأت های برپاکننده و پذیرایی کننده از زائرین و در رأس آن مرجع تقلید حضرت آیت الله سیستانی و ... از جمله برنامه های ماست تا بتوانیم این مراسم را به بهترین نحو برگزار نماییم.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه محور اصلی در برگزاری اربعین، معرفت زائی به زائرین است، تلاش کرده ایم از تمام امکانات برای انجام مناسب مراسم استفاده نماییم.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی افزود: با توجه به موقعیت فعلی عراق، تمام تلاش مسئولین برگزار کننده اربعین، آن است که فعالیت ها بدون هیچ تنشی انجام پذیرد.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور با اشاره به اینکه امسال برای بهتر برگزار شدن مراسم اربعین ارتباط خوبی با صدا و سیما، شبکه های مجازی، وزارت ارشاد و راهنمایان زائرین در مسیر راه انجام شده، خاطرنشان ساخت: در سال گذشته 12 هزار نفر از مردم در تلگرام عضو شدند تا بهتر بتوانند برنامه های اربعین را دنبال نمایند.

وی در پایان تصریح کرد: سایت اربعین سال گذشته به سه زبان زنده ارائه برنامه داشته و امسال به چهار زبان ارتقاء پیدا کرده است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha