دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نخستین سمینار روز قدس در دانشگاهی در نیجریه

حوزه/ برای اولین بار سمینار روز قدس با عنوان «تضمین حقوق بشر در اخلاق جهانی و بیداری اسلامی» توسط انجمن منابع جنبش اسلامی نیجریه، حضور اساتید شناخته شده تاریخ در استان کانو برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نخستین سمینار روز قدس با عنوان « تضمین حقوق بشر در اخلاق جهانی و مساله بیداری اسلامی» توسط انجمن منابع جنبش اسلامی نیجریه، شاخه کانو روز یکشنبه 17 جولای 2016 در مرکز کفار ویکا، با حضور اساتید شناخته شده تاریخ، پرفسور دحیرو یحیی، پروفسور عبداللهی دنلادی به عنوان سخنرانان میهمان برگزار شد. مل یوسف عبداللهی رئیس این همایش و عبدالقادر کوکی رئیس میزبان بود.

پروفسور یحیی در سخنرانی خود روز قدس را «انقلاب امام خمینی و نظم جهانی آینده» دانست.

وی با تاکید بر وضع نابسامان مسجد الاقصی و سکوت جهانیان در مقابل جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین، گفت: این یک حقیقت شناخته شده است که هر کس صدای اعتراضی در مقابل جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین و قدس بلند کند، صهیونیست‌ها هر کاری برای ساکت کردن او انجام داده و با ایجاد اختلاف و تفرقه میان مردم به اهداف در کشتار و نابودی دست می‌یابند. اختلاف به ظاهر شیعه و سنی در دنیای امروز که توسط عربستان سعودی و وهابیت با کمک صهیونیست‌ها راه اندازی شده نیز از جمله این موارد است.

پرفسور یحیی از امام خمینی به خاطر توجه ‌ایشان به آرمان فلسطین و قدس سپاسگزاری کرد و ابتکار امام را مانعی اساسی بر سر راه اهداف صهیونیستی در جهان عنوان نمود.

پروفسور عبداللهی نیز در سخنرانیش با موضوع «درس‌هایی از کشته شدگان روز قدس زاریا در سال 2014»، به تحلیل درس‌هایی که از این واقعه می‌توان گرفت پرداخت و گفت: از جمله این دسها ضرورت داشتن یک رهبر ثابت قدم چون شیخ ابراهیم زاکزاکی است. به ویژه آنکه افراد مختلف بدون محدودیت ایدئولوژی، مکتب فکری، موقعیت، نژاد و رنگ پوست همدردی خود را با مردم زاریا پس از جنایت روز قدس نشان دادند. به علاوه بیشتر مردم به این درک رسیده‌اند که شیخ ابراهیم زاکزاکی خواستار نگرش انسانی، صلح، مهربانی، مقاومت در برابر ظلم و بی‌عدالتی است.

پروفسور عبداللهی همچنین در سخنانش گفت: تاکنون هر قدرتی که کنترل امور قدس را در دست داشته، کنترل امور جهانی را نیز داشته است و صهیونیست جهانی مدت‌هاست اذعان کرده که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی در ایران سبب فروپاشی کنترل امور جهانی از دست یک قدرت به اصطلاح برتر شده است.

سمینار روز قدس در نیجریه

سمینار روز قدس در نیجریه

سمینار روز قدس در نیجریه

سمینار روز قدس در نیجریه

سمینار روز قدس در نیجریه

سمینار روز قدس در نیجریه

سمینار روز قدس در نیجریه

سمینار روز قدس در نیجریه

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha