جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید محمود مرویان حسینی

حوزه/ حجت الاسلام مرویان حسینی، روحانیون را مرزبانان جغرافیای اندیشه و رفتار دینی جامعه خواند و تأکید کرد: هر خدمتی به انقلاب اسلامی که در جهت پیگیری گفتمان های مقام معظم رهبری و در راستای مصالح مردم انجام بدهیم، یک مجاهدت و فعالیت انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، امروز در افتتاحیه نمایشگاه جشنواره طلایه داران هدایت، در شهرستان خواف، در جمع روحانیون مستقر و هجرت این شهرستان گفت: جشنواره طلایه داران هدایت، نمایشگاه خدمات روحانیت نیست، بلکه استقبال مردم دین باور و ارادتمند به انقلاب اسلامی از فعالیت های فرهنگی- دینی و اجتماعی در سایه نظام اسلامی است و مبلّغان همواره این افتخار را داشته اند که خادمان فرهنگ انقلاب اسلامی باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: هر خدمتی به انقلاب اسلامی که در جهت پیگیری گفتمان های مقام معظم رهبری و در راستای مصالح مردم انجام دهیم، یک مجاهدت و فعالیت انقلابی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی افزود: امروز سیاست اقتصاد مقاومتی و تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی، جزء سیاست هایی است که با ادبیات دینی و با حضور روحانیت و سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی، قابل تحقق است.

حجت الاسلام مرویان حسینی اظهار کرد: اینکه در این نمایشگاه به مسأله گفتمان افزایش جمعیت، وحدت و تقریب، اقتصاد مقاومتی و مسأله جهاد تبیینی پرداخته شده، نشانگر آن است که مبلّغان و روحانیون ما به سیاست های نظام اسلامی هوشمندانه توجه داشته و ضمن برنامه ریزی به اقدام  و اجرا می پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تقدیر از همه خلاقیت ها و ابتکارات و فعالیت های انجام شده توسط روحانیون مستقر و هجرت و خانواده های آنها، فعالان فرهنگی و همه شبکه های مرتبط در شهرستان خواف، خاطر نشان کرد: انسان های موفق، بلند همت و تلاشگر هیچ وقت کار خود را کامل نمی بینند و همواره به دنبال ارزیابی از فعالیت های خود هستند و طبیعی است که به اقتضای موقعیت و مناسبت های هر منطقه ابتکارات و خلاقیت هایی اتفاق می افتد. هدف ما از جشنواره طلایه داران هدایت این است که ابتدا، کارکرد خود را یک بازبینی کارشناسی کنیم و ضمن آموختن از یکدیگر و ارتقاء کیفیت فعالیت ها، سرمایه تجربه خویش را در اختیار دیگران بگذاریم.

حجت الاسلام مرویان حسینی  تصریح کرد: گاهی این تصور ایجاد می شود که امروزه، کارهای فرهنگی و اجتماعی، تربیت نسل نو و تعظیم شعائر و پیگیری سیاست های نظام اجتماعی انقلاب اسلامی رنگ باخته که البته این خود یک توطئه دشمن است که بر برخی از اذهان مستولی می شود، اما وقتی می بینیم یک روحانی با همت دینی در گوشه ای از مرز جمهوری اسلامی ایران، مرزبان جغرافیای اندیشه و رفتار دینی است و نوجوان و جوان و پیر از زن و مرد، شیعه و سنّی با او همراه و همفکر هستند می فهمیم که گفتار، رفتار، تلاش مخلصانه و بهره برداری از آموزه های دین در تمام ابعاد زندگی انسان امروزی اثر بخش و جریان ساز است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تأکید کرد: نمایشگاه طلایه داران هدایت یک قدم بلند در راستای امیدواری به همت های فرهنگی و اجتماعی نظام اسلامی است و در سایه وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی است که گفتمان اسلام ناب می تواند الهام بخش مسلمانان منطقه باشد و تمدن نوین اسلامی در گرو وحدت بین مذاهب اسلامی است.

وی با اشاره به وحدت و تقریب به عنوان یک سیاست اساسی، تصریح کرد: امروز اگر می خواهیم اسلام ناب در سراسر عالم مستولی شود، نه فقط در گفتار، بلکه در رفتارمان باید صادقانه بدنبال وحدت و تقریب باشیم و اگر 6000 شبکه ماهواره ای و اینترنتی، علیه خدا و پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و انقلاب و سیاست های دینی تلاش می کنند من و آن مولوی اهل سنت در توحید و معاد و نبوت و مبانی قرآنی یکی هستیم، پس چرا همگرا، همکار و هم شعار نباشیم.

حجت الاسلام مرویان حسینی ابراز کرد: درود بر آن روحانی شیعه ای که صادقانه، مخلصانه و هوشمندانه بحث وحدت و تقریب را پیگیری می کند و نمی گذارد از بدنه اهل سنت برای داعش سرباز گیری شود ما باید باور کنیم که دشمنان به دنبال آنند که از ارادت فراوان ما به اهل بیت(ع) برای دور کردن دیگر مسلمانان از مکتب اهل بیت(ع) بهره ببرند و هرکس تلاش کرده که با رفتار و گفتار و صداقتش خدمت به شیعه و سنی در هر عرصه ای کند، مطمئناً یک عمل اهل بیتی و انقلابی انجام داده و با این خدمت خالصانه نشان می دهد که عربستان وهابی امروز دست ساخته نظام استکباری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha