یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مسجد اعظم اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام کریمی گفت: به دلیل مواجهه گسترده با تهاجمات یکپارچه و چندجانبه دشمن، نیازمند وجود چشم‌اندازی مشخص در انجام کارهای فرهنگی هستیم، اما متأسفانه تاکنون چنین چیزی وجود ندارد و باید این مهم هرچه زودتر توسط کارشناسان دینی-تربیتی طراحی شود.

حجت‌الاسلام مهدی کریمی، مدیر مدرسه علمیه علی بن ابی‌طالب(ع) ایذه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با اشاره به تعطیلی این مدرسه در ایام تابستان، اظهار داشت: اگرچه در مدرسه برنامه‌های درسی به صورت رسمی اجرا نمی‌شود، اما درب آن همیشه بر روی همه باز بوده و طلاب به صورت دسته‌جمعی در هفته چند روزی را ساکن حجره‌هایشان هستند.

وی بابیان این‌که عمده فعالیت طلاب مدرسه علمیه علی بن ابی‌طالب(ع) ایذه، فعالیت فرهنگی در ادارات، مساجد و حسینیه‌ها است، گفت: آنها در ایام تابستان، به صورت مستمر در مساجد کارهای فرهنگی انجام داده و به تربیت نوجوانان می‌پردازند که این اقدام سبب نشاط و افزایش معلومات علمی طلاب نیز می‌شود.

حجت‌الاسلام کریمی، برگزاری اردوهای فرهنگی، اقامه نماز جماعت، سخنرانی، اجرای مراسمات مذهبی و پاسخ به سؤالات دینی مردم را بخشی از اقدامات طلاب در مساجد شهرستان ایذه برشمرد و افزود: تشکیل حلقه‌های صالحین رکن اصلی فعالیت طلاب در مساجد است؛ به‌گونه‌ای که آنها با تشکیل این حلقات و جذب نوجوانان به مساجد سعی در تربیت انقلابی آنها دارند که البته این اقدام به‌نوعی یک کارگاه عملی برای دروسی است که در حوزه خوانده‌اند.

*فعالیت فرهنگی در مساجد، مکمل دروس حوزوی طلاب است

مدیر مدرسه علمیه علی بن ابی‌طالب(ع) ایذه، بابیان این‌که تعطیلات تابستان لطمه‌ای به درس و بحث طلاب نمی‌زند، تصریح کرد: موقعی یک طلبه افت تحصیلی پیدا می‌کند، که از اوقات فراغت خویش، بهره علمی نبرد، حال آن که طلاب در ایام تابستان مشغول کارهای تربیتی بوده و علمی که در حوزه آموخته‌اند را به صورت عملی پیاده‌سازی می‌کنند؛ پس این اقدام، به‌نوعی مکمل و در راستای دروس حوزوی آنهاست.

وی با اشاره به محدودیت‌های طلاب نسبت به انجام کار فرهنگی در مساجد، گفت: نکته حائز اهمیت در انجام کارهای فرهنگی، لزوم اتمام پایه 3 می‌باشد، به همین دلیل تا یک طلبه مقدمات لازم جهت حضور در مساجد و انجام کارهای تربیتی را طی نکند، اجازه حضور در فعالیت‌های فرهنگی را ندارند و باید سه سال تحصیلی خود که شامل تابستان هم می‌شود را صرفاً مشغول علم‌آموزی و کسب مهارت‌های اولیه طلبگی کند.

*لزوم چشم‌اندازی مشخص برای مواجهه با تهاجمات یکپارچه و چندجانبه دشمن

حجت‌الاسلام کریمی، در پایان خواستار تدوین و طراحی چشم‌انداز کارهای فرهنگی در مساجد شد و اظهار داشت: ما هم‌اکنون به دلیل مواجهه گسترده با تهاجمات یکپارچه و چندجانبه دشمن، نیازمند وجود چشم‌اندازی مشخص در انجام کارهای فرهنگی هستیم، اما متأسفانه تاکنون چنین چیزی وجود نداشته و باید این مهم هرچه زودتر توسط بزرگان و کارشناسان دینی-تربیتی طراحی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha