دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی ، امام جمعه دزفول

حوزه/ امام‌جمعه دزفول بابیان اینکه ترویج مبانی اصیل اسلام در سطح بین‌الملل نیازمند وحدت رسانه‌ای است، گفت: اگر می‌خواهیم در سطح جهان، حرف‌هایمان اثرگذار باشد، باید رسانه‌های داخلی کشور چهره واقعی اسلام رحمانی را به جهانیان معرفی کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام‌جمعه دزفول، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، بابیان این‌که رسانه امروز نقش مهمی در پیشبرد بسیاری از مسائل گسترده فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و... دارد، اظهار داشت: یکی از دلایلی که جهان کفر بر روی رسانه‌ها، سرمایه‌گذاری گسترده‌ای انجام داد، اثرگذار بودن آنها میان جوامع است؛ به همین دلیل پس از جنگ‌های نظامی، متوسل به جنگ رسانه‌ای شدند.

وی بابیان این‌که خبرنگاران جبهه کفر با خبرنگاران جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، تفاوت بنیادین دارند، گفت: خبرنگاران جبهه کفر سعی در نشان‌دهنده جلوه زشت و ناقصی از دین اسلام را داشته و برای اثبات آن، از هر طریقی عمل می‌کنند، ولی خبرنگاران جبهه انقلابی، که به مراتب وظیفه سخت‌تری دارند، هم باید کارهای آنها را خنثی کنند و هم چهره واقعی اسلام ناب محمدی را به مردم جهان معرفی کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول، با تأکید بر این‌که فعالیت در سطح بین‌المللی نیازمند جبهه‌ای یکپارچه و منسجم است، افزود: اگر می‌خواهیم در سطح جهان، حرف‌هایمان اثرگذار باشد، باید رسانه‌های داخلی کشور، اختلافات حزبی و گروهی را کنار گذاشته، با اطاعت از رهنمودهای مقام معظم رهبری و تبیین آنها به‌واسطه زیبایی‌های هنر و قلم، چهره واقعی اسلام رحمانی را به جهانیان معرفی کنند.

امام‌جمعه دزفول، با اشاره به نقش حوزه و روحانیت در سالم‌سازی فضای رسانه‌ای کشور، اذعان داشت: خوشبختانه پس از جنگ تحمیلی و آغاز جنگ فرهنگی و رسانه‌ای، حوزه‌های علمیه دست به کار شده و آرام‌آرام اقدام به مقابله با دشمن کرد، که یکی از اقدامات آن در این چند سال اخیر، راه‌اندازی شبکه‌های رسانه‌ای به‌ویژه «خبرگزاری حوزه» بود که بحمدالله توانسته تأثیر بسزایی در فضای رسانه‌ای کشور داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی دزفولی، بابیان این‌که رسالت مهم و وظیفه خطیر خبرنگاری ایجاب می‌کند انسان با دقت، تعهد و تلاش بتواند آن را به نحو احسن انجام دهد، تصریح کرد: در واقع خبرنگاری یک امانت الهی است که انسان باید بتواند این امانت را به صاحبش که مردم جامعه هستند به‌درستی منتقل کنند.

امام‌جمعه دزفول در پایان، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری نسبت به ترویج روحیه امید در جامعه، اظهار داشت: خبرنگاران در این خصوص می‌توانند نقش بسیار مهمی را ایفا کرده و بابیان دستاوردهای نظام اسلامی ایران، روح امید را در کالبد جامعه بدمند، که این روح امید سبب حرکت جامعه و ایستادگی آن در برابر مشکلات، دوری از یأس و افزایش نشاط و فعالیت جامعه می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha