دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله امامی کاشانی

حوزه/ در برخی مدارس و دانشگاه ها استادانی تدریس می کنند که نمی دانند وحی و حاکمیت به معنی چیست؛ همچنین متاسفانه عده ای که دورس علوم و معارف اسلامی را فرا گرفته نیز حرف هایی را بیان می کنند که انسان با شنیدن آنها پشیمان می شود و ای کاش این فرد رشته ای دیگری را می خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مشهد، آیت الله محمد امامی کاشانی، امروز در همایش کشوری جایگاه رشته علوم و معارف اسلامی در نظام آموزش و پرورش، در مشهد، گفت: عمق بخشیدن به علم، اخلاق، توجه به مسائل سیاسی و اهمیت دادن به اسلام از وظایف مدیران است و نسبت به آن باید توجه ویژه ای داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران افزود: در برخی مدارس و دانشگاه ها استادانی تدریس می کنند که نمی دانند وحی و حاکمیت به معنی چیست؛ همچنین متاسفانه عده ای که دورس علوم و معارف اسلامی را فرا گرفته نیز حرف هایی را بیان می کنند که انسان با شنیدن آنها پشیمان می شود کاش این فرد رشته ای دیگری را می خواند.

وی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت از رهگذر معلم به دست می آید، تأکید کرد: دفاع از حاکمیت اسلام باید علمی باشد، لذا افرادی که غیر علمی سخن می گویند در مدارس از آنها استفاده نکنید، زیرا احساسی حرف زدن درباره دین تاثیر کوتاه مدتی دارد.

آیت الله امامی کاشانی همچنین افزود: تعلیم و توجه به تربیت با حضور معلم به دست می آید و باید رفتار معلم در این زمینه بسیار ظریف و لطیف باشد و توجه کرد که حقایق مفید و زیبا برای دانش آموز بیان شود.

محمدتقی فخریان، مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی نیز در این همایش گفت: تأکید بر لزوم تشکیل اتاق فکر و تنظیم برنامه های راهبردی رشته علوم و معارف اسلامی، گزینش و توجیه مدیران و معلمان نسبت به این رشته، از محورهای این همایش است.

وی یادآور شد: همایش جایگاه رشته علوم و معارف اسلامی در نظام آموزش و پرورش با همکاری شورای عالی آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه ریزی، معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مدارس معارف شهید مطهری و صدرا، بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شده است.

فخریان افزود: علوم و معارف اسلامی یکی از چهار رشته مصوب شاخه نظری دوره متوسطه آموزش و پرورش محسوب می شود. دانش آموختگان این رشته می توانند در حوزه های علمیه و تمامی رشته های علوم انسانی، علوم قرآن و حدیث شرکت  نمایند.

گفتنی است، همایش جایگاه رشته معارف اسلامی در نظام آموزش و پرورش با همکاری شورای عالی آموزش و پرورش، مدارس معارف مطهری و صدرا و بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha