دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: طلاب باید به نصایح پدرانه اساتید دلسوز به خوبی گوش فرا دهند، تا بتوانند درآینده یک روحانی موفق در عرصه های تبلیغ، پژوهش، تدریس و ... باشند و به شبهات پاسخ دهند.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه قزوین، در شبستان امیرالمومنین (ع) مسجدالنبی(ص) بر بهره گیری بیشتر از فرصت ها و لحظات تاکید کرد.

وی افزود: طلاب جدیدالورود که امروز افتخار سربازی حضرت امام عصر (عج) را پیدا کرده اند، تلاش نمایند که اخلاق اسلامی و تهذیب نفس توأم با علم آموزی را روز به روز در خود تقویت کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به ضرورت علم آموزی و حضور منظم در کلاس ها و بهره گیری  بیشتر از اساتید، بیان داشت: طلاب باید به نصایح پدرانه اساتید دلسوز به خوبی گوش فرا دهند، تا بتوانند درآینده یک روحانی موفق در عرصه های تبلیغ، پژوهش، تدریس و ... باشند و به شبهات پاسخ دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان، بصیرت افزایی و حضور به موقع  طلاب درعرصه های  مختلف نظام  مقدس جمهوری اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

تاکید بر ضرورت ارتقاء بیش سیاسی و بصیرت طلاب

حجت الاسلام رسول نوروزی، معاون آموزش حوزه علمیه قزوین نیز در این مراسم بر لزوم خودسازی و تهذیب نفس و توجه به علم آموزی از سوی طلاب تاکید کردو گفت: طلاب علاوه بر خودسازی و تقوا، همراه با اخلاق اسلامی، باید بینش علمی و سیاسی خود را تقویت کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین با تاکید بر اهمیت پژوهش در حوزه، اظهارداشت: طلاب علاوه بر فراگیری دروس حوزوی، باید اصل  پژوهش را جدی گرفته و بتوانند مطالب ارزشمندی را مورد تحقیق و بررسی قرار دهند.

وی خطاب به اساتید مدارس علمیه قزوین هم گفت: اساتید مطالعه کافی داشته باشند تا با آمادگی کامل به سئوالات طلاب پاسخ بدهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha