دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نماینده تفت و میبد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در نشستی با نماینده تفت و میبد در مجلس، پیگیری مصوبه اخیر مجلس در مورد ابلاغ معافیت حق انشعاب مدارس به دستگاه ها و تصویب ردیف بودجه عمرانی برای مدارس علمیه کشور را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی در نشستی با دکتر کمال دهقانی فیروز آبادی، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی که به میزبانی مؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهران میبد برگزار شد به تشریح عملکرد 20 مدرسه علمیه خواهران استان یزد و توانمندی های آنان پرداخت.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد همچنین گزارشی از عملکرد و وضعیت سه مدرسه علمیه خواهران شهرستان های میبد و تفت ارائه داد و افزود : هم اکنون در هر دو شهرستان با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم  و مساعدت حضرتعالی  می تواند از مشکلات مدارس علمیه این دو شهرستان بکاهد .

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان تفت یک مدرسه ی علمیه خواهران سطح 2 با 70 طلبه در حال فعالیت است  و در شهرستان میبد سه مدرسه علمیه خواهران در سطوح ۲، ۳ و ۴ تحت اشراف آیت الله اعرافی با بیش از 300  طلبه در حال تحصیل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی ادامه داد: برای تکمیل ساختمانهای تفت و میبد  نیازمند بودجه و مساعدت های لازم در این زمینه هستیم که امید است با توجه به عنایت خاص نماینده محترم به حوزه های علمیه و طلاب، اقدامات خوبی در زمینه جذب بودجه های استانی و کشوری انجام شود.

وی در پایان گفت: مصوبه مجلس در مورد معافیت حق انشعاب مدارس هنوز برای اجرا به دستگاه ها ابلاغ نشده است که تسریع در این امر و نیز تعیین ردیف بودجه عمرانی قابل تحقق برای حوزه های علمیه کشور و توجه ویژه به ارتقای مدارس علمیه کشور را خواستاریم.

نماینده تفت و میبد : مشکلات مدارس میبد و تفت پیگیری می شود

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس قبل از حضور در این نشست از مدارس علمیه خواهران سطوح دو و سه بازدید کرد و از نزدیک با مشکلات و توانمندی های بانوان طلبه مدارس علمیه خواهران حوزه انتخابیه خود آشنا شد.

دکتر کمال دهقانی فیروزآبادی ضمن تقدیر از تلاش مدارس علمیه در فرهنگ سازی جامعه ابراز کرد : تا حد امکان مسائل مطروحه پیگیری  و اقدامات لازم در جذب بودجه های استانی و کشوری  برای مدارس علمیه و نیز مشکلات ساختمان نیمه تمام مدرسه سطح سه و آزادسازی محوطه جلوی سطح دو میبد پیگیری می شود.

 در این نشست، مدیران مدارس علمیه سطوح دو و سه خانم ها نبوی و دهقانی به ارائه گزارش مبسوطی از عملکرد بخش های مختلف مدارس پرداختند و حمایت مالی و کمکهای مردمی ودخیرین برای بهینه سازی عملکرد مدارس را خواستار شدند.

انتهای پیام / ص

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha