سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
مسلمانان مسجد ویرجینیا داوطلب طرح سر زدن به بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها

حوزه/ مسجد دارالهجرت در ویرجینیا آمریکا برنامه‌ای به منظور عیادت از بیمارانی بستری شده در بیمارستان ترتیب داده که وابستگان و دوستانشان قادر به سر زدن به آنان نیستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از voanews.com، مسجد دارالهجرت در ایالت ویرجینیای آمریکا برنامه‌ای به منظور عیادت از بیمارانی بستری شده در بیمارستان ترتیب داده که وابستگان و دوستانشان قادر به سر زدن به آنان نیستند. این طرح توسط یک دانشجوی فلسطینی با نام الیا حماد، فارغ التحصیل دانشگاه جورج واشنگتن راه اندازی شده است. طرح مراقبت از خانواده این مسجد تاکنون بیش از 30 داوطلب را در نخستین سال آغاز به کار جذب کرده است.

وقتی بیماری در بیمارستان بستری می‌شود و هیچ دوست و آشنایی ندارد که به ملاقات او بیاید حتی ساده‌ترین بیماری می‌تواند عذاب آور باشد. الیا حماد که چنین تجربه‌ای را قبلا داشته در این باره می‌گوید: من زمانی که به آمریکا آمدم تعداد کمی از اعضای خانواده‌ام مرا همراه می‌کردند. و هنگامی که برای یک عمل جراحی یک روزه بستری شدم هیچ کسی نبود که مرا در بیمارستان همراهی کند و من حقیقتا نیاز یک نفر را احساس می‌کردم.

لیلا خلف یکی از داوطلبان این طرح می‌گوید: من در ماه ژانویه آغاز به کار کردم و تقریبا روزانه از ۳-۴ بیمار عیادت می‌کنم. گاه از  12- 15 بیمار در هفته بازدید می‌کنم.

امام جان عبدالمالک از مسجد دارالهجرت نیز در این باره می‌گوید: وقتی اعضای خانواده و دوستان به عیادت بیمار می‌آیند، بسیاری از اوقات ما تصور می‌کنیم کسانی که به بیماران در بیمارستان سر می‌زنند چه چیزی نصیب آنان می‌کنند. اما حقیقت این است که سر زدن به بیماری که در دوران نقاهت بسر می‌برد یا مادری که به تازگی فرزندی را متولد کرده، هدیه‌ای از جانب خدا به آنان است.

حماد می‌گوید که اجرای طرح ملاقات از بیماران کار ساده‌ای نیست اما گروه آنان تصمیم دارند که این طرح را ادامه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Shahnaz zabiHi khodapasan US ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام من مریضم اینجا گسی را ندارم