یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید مهدی موسوی

حوزه/ بنگاه‌های کوچک اقتصادی یا به تعبیر دیگر صنایع کوچک، تاثیر بسیار زیادی در اقتصاد یک کشور دارند، زیرا این بنگاه ها با کمترین سرمایه ...

خبرگزاری «حوزه»،‌ بنگاه‌های کوچک اقتصادی یا به تعبیر دیگر صنایع کوچک، تاثیر بسیار زیادی در اقتصاد یک کشور دارند، زیرا این بنگاه ها با کمترین سرمایه و وقت شروع به کار کرده و در چرخه تولید قرار می‌گیرند.

بر اثر این فرآیند اقتصادی، تعدای از افراد جامعه برای چرخاندن این صنایع کوچک مشغول کار می‌شوند.

با این روند، هر بنگاه کوچک اقتصادی، با مشغول به کار کردن تعدادی از افراد، معاش چندین خانواده را تأمین و باعث اشتغال زایی در جامعه می‌شود.

از این رو توجه به این بنگاه های کوچک اقتصادی یا همان صنایع کوچک، باعث رونق اقتصاد در یک کشور خواهد شد، زیرا به هر اندازه که به این بنگاه های کوچک توجه شود، همان مقدار آن بنگاه ها رشد کرده و توسعه می یابند و افراد بیشتری را برای کار جذب کرده و اشتغال زایی بیشتری می‌کنند.

از طرفی این بنگاه های کوچک اقتصادی، با مبالغ بسیار اندک شروع به فعالیت کرده و وارد عرصه تولید می‌شوند و نیازهای مختلف و ضروریات یک منطقه را تأمین می نمایند؛ از سوی دیگر گسترش چنین بنگاه هایی مقدمه ورود افراد با استعداد در عرصه تولید و صادرات کشور خواهد شد.

اهمیت دادن به صنایع کوچک که باید مورد توجه مسئولان امر باشد، باعث می‌شود که ظرفیت های مغفول مانده در یک جامعه، رشد یافته و شروع به کار و فعالیت کرده و در چرخه تولید قرار گیرد و در نهایت از هدر رفت بسیاری از منابع مالی و انسانی جلوگیری شود.

حجت الاسلام سیدمهدی موسوی – مسئول کتابخانه حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha