شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
استاندار هرمزگان

حوزه/ استاندار هرمزگان بر لزوم بهره گیری آحاد مختلف جامعه از صحیفه سجادیه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» جاسم جادری استاندار هرمزگان عصر امروز در همایش سیدالعابدین که در قم برگزار شد گفت: در دنیایی که جنگ،  کفر و نفاق و خونریزی حاکم است و استکبار جهانی برای مقابله با اسلام از هر وسیلهای استفاده میکند، جمهوری اسلامی ایرانی امنیتی را فراهم کرده است که از این فرصت استفاده کنیم که اخلاق اهل بیت(ع) را ترویج دهیم.

وی افزود: صحیفه امام سجاد(ع) نمونه عملی مکتب اهل بیت(ع) است که باید از ایشان درس گرفت و اخلاق ناب اهل بیتی را از وجود ایشان و میراث ماندگار حضرت یعنی صحیفه سجادیه برگرفته و به زینت ایشان مبدل شویم؛ زیرا امام صادق(ع) به ما فرمودند، سعی کنید که زینت ما باشید نه اینکه باعث شرم این مکتب شوید.

استاندار هرمزگان بیان کرد: خوشبختانه در استان هرمزگان روستایی در قسمت پایانی میناب وجود دارد که در این روستا 25 حافظ قرآن وجود دارد؛ در این روستا و به همت مردم، مجتمعی ایجاد شده است که به آنها علم و ادب و اخلاق و تدبیر و حکمت میآموزد؛ باید از شکل گیری چنین روستاهایی که در معارف قرآنی آموزش داده می‎شود حمایت کنیم.

جادری بیان کرد: امام علی(ع) فرمودند اگر مال را از دست دادید چیزی را از دست ندادید ولی اگر سلامتی را دست دادید برخی از چیزها را از دست داده اید ولی اگر اخلاق را از دست دادید همه چیز را از دست داده‎اید.

استاندار هرمزگان گفت: هدف بعثت پیامبر همین است که باید اخلاق را بیاموزیم و به آن نیز عامل باشیم؛ اگر به این اصل عمل کردیم پیرو مکتب اهل بیت(ع) هستیم؛ پیامبر و اهل بیت نفوس مردم را با اخلاق تسخیر کردند؛ ما نیز که پیرو آنها هستیم باید در این مسیر گام برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha