سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تجلیل از عوامل تولید تابلوی نفیس زیارت حضرت معصومه(س)

حوزه/ طی مراسمی با حضور مسئولان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)، از عوامل طراحی و تولید تابلوی نفیس زیارتنامه حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در این مراسم که پیش از ظهر امروز در سالن امام خامنه ای حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، حجت الاسلام فلاحی، معاون فرهنگی آستان مقدس قم، ضمن تقدیر از هنرمندان و خیرین برای طراحی و تولید این اثر هنری گفت: پس از حضور امام رضا علیه السلام در ایران اسلامی، برکات زیادی شامل حال مردم ایران شد.
وی با بیان اینکه مأمون، برای شکست قداست و جایگاه اهل بیت(ع) در نزد مردم، امام رضا علیه السلام را از مدینه به خراسان آورد و ایشان را به عنوان ولیعهد معرفی کرد، گفت: با ورود این امام همام به ایران، علما و بزرگان این کشور از مذاهب و ادیان مختلف نزد ایشان آمدند و با آموزه های ناب اسلامی آشنا شدند. در این دوران عشق و علاقه به اهل بیت(ع) در میان مردم جان تازه ای گرفت.
معاون فرهنگی آستان مقدس،  ساخت مساجد و اماکن دینی و مذهبی به نام اهل بیت(ع) را از برکات ورود امام رضا(علیه السلام )به ایران عنوان کرد و گفت: در این اماکن مذهبی، معماری و هنر اسلامی ظرفیتی برای ماندگاری و به نمایش گذاشتن شعائر اسلامی شد.
وی با اشاره به طراحی و تولید پارچه روی سنگ مبارک حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) تسط جمعی از دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای قم در چند ماه گذشته، گفت: امروز نیز جمعی از هنرمندان استان با نیت های خالصانه نسبت به این بانوی بزرگ اسلام عرض اراده کرده و زیارت نامه ایشان را با سنگ های قیمتی تولید کردند که این ارتباط شایسته ای میان هنرمندان و آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) است.
در ادامه پس از ارائه گزارش دکتر عطارنیا، مدیرکل فنی و حرفه ای استان قم، از این هنرمندان تجلیل به عمل آمد.
خاطرنشان می شود: تابلوی زیارتنامه حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) در مدت بیش از یک سال توسط 33 نفر از بانوان هنرمند قمی با عرض 3متر و طول 5 متر تولید شد که در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در صحن صاحب الزمان(عج) حرم مطهر رونمایی شد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha