سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 391462
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۵
دوره میثاق طلبگی  طلاب جدید الورود حوزه علمیه استان خوزستان در قم

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به برگزاری دوره میثاق طلبگی با شرکت ۲۰۰ طلبه خوزستانی گفت: این دوره از یکم لغایت ششم شهریورماه به مدت یک هفته در مجتمع نور سازمان تبلیغات قم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، از برگزاری دوره میثاق طلبگی، ویژه داوطلبین جدیدالورود مدارس علمیه خوزستان خبرداد و اظهار داشت: این دوره از یکم لغایت ششم شهریورماه به مدت یک هفته در مجتمع نور سازمان تبلیغات قم برگزار می‌شود.

وی بابیان این‌که طلاب جدیدالورود در ۲۰ گروه تقسیم‌بندی شده‌اند، گفت: این گروه‌ها در واقع همان مدارسی هستند که در سال تحصیلی جدید، پذیرش پایه اولی داشته‌اند و هم‌اکنون باید در طرح تهذیبی «میثاق طلبگی» شرکت کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به تعداد افراد شرکت‌کننده در دوره، افزود: پس از برگزاری آزمون ورودی حوزه علمیه خوزستان با تعداد نفراتی قریب به ۱۵۰۰ نفر و انجام مصاحبه‌های اولیه توسط مدارس و مصاحبه نهایی از سوی معاونت آمار و بررسی مدیریت حوزه، ۲۰۰ نفر مجوز شرکت در دوره تهذیبی «میثاق طلبگی» را کسب کردند.

حجت‌الاسلام بزرگیان، ضمن تقدیر از عملکرد بسیار مطلوب معاونت آمار و بررسی حوزه علمیه خوزستان، اذعان داشت: خوشبختانه معاونت آمار و بررسی در یک کار طاقت‌فرسا و ثمربخش گزینش مدارس علمیه را ارتقاء جدی بخشیدند، به‌طوری‌که از بین ۱۵۰۰ نفر داوطلب ورود به حوزه علمیه تنها ۲۰۰ نفر پذیرش شده‌اند، که این مسأله نشان‌دهنده یک اقدام دقیق گزینشی در انتخاب داوطلبین ورود به مدارس علمیه است.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به اهداف برگزاری دوره طلبگی در استان قم، گفت: هم‌جواری حرم کریمه اهل‌بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران، استفاده از فضای معنوی قم، بهره‌مندی از وجود علمای بزرگ و همچنین فراهم نبودن زیرساخت‌های اولیه در استان و گرمای شدید هوا، سبب می‌شود که برخی از اهداف دوره، در استان خوزستان فراهم نشود؛ به همین دلیل، از سال گذشته، تصمیم بر آن شد، که دوره تهذیبی داوطلبین ورود به مدارس علمیه، در قم برگزار شود.

وی در پایان با اشاره به برنامه و کلاس‌های دوره میثاق طلبگی، بیان داشت: «برگزاری روزانه ۴ کلاس»، «میثاق با شهدا»، «همایش جهان اسلام با حضور یکی از طلاب خارجی»، «همایش رسانه»، «اجرای برنامه‌های ورزشی»، دیدار با علما» و «زیارت حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران»، از برنامه‌های دوره میثاق طلبگی در استان قم است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha