یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام شهریاری

حوزه/ معاون فناوری قوه قضائیه و رئیس مرکز کامپیوتری نور گفت: جامعه در طوفان و سونامی اطلاعات قرار گرفته است و نباید کسی در این سونامی اطلاعات غلط بدهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری در بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مرکز نور اظهارداشت: اینکه ما مسئولان ارشد نظام را از طریق گوشی های هوشمند در معرض خطرهای فضای مجازی بدانیم و توصیه کنیم که گوشی های هوشمند را از خود دور کنند این کافی نیست، ما در طوفان و سونامی اطلاعات قرار گرفتیم و نباید کسی در این سونامی اطلاعات غلط بدهد.

وی گفت: نگاه سخت افزاری صرف شاید این راهکار را به ما نشان دهد که ما به سمت تولید گوشی هوشمند داخلی حرکت کنیم ولی این کافی نیست باید در بستر توسعه اطلاعات و فناوری اطلاعات بتوانیم پیام های انقلاب را به دنیا برسانیم.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری اظهار داشت: نگاه شبکه ای و زیرساختی بسیار مهم است و گاهی فکر کنیم هر مرکزی که امور زیرساختی آن بیشتر باشد می توانیم پیام انقلاب را برساند، در حالی که اگر آب جریان پیدا نکند هر چه این سدها را بزرگ تر و وسیع تر کنیم فایده ندارد و چیزی درون آن نیست باید محتوای غنی داشته باشیم.

وی بیان داشت: نگاه مرکز تحقیقات کامپیوتری یک نگاه توسعه ای و سراسری به حوزه علمیه قم است و هر مرجع و شخصیتی اثری داشته باشد ما مجموعه نرم افزار آن را در اختیار داریم.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی گفت: فضای مجازی جمهوری اسلامی باید مانند خود انقلاب از سایر فضاهای مجازی کشورهای دیگر متمایز باشد، امروز خیلی ها نرم افزار ترجمه ماشینی می نویسند، ولی چون دست آنها از محتوا خالی است نمی توانند آن را عرضه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: در کشور بسیاری از افراد واجد مدارک مقاطع بالا در حوزه نرم افزار هستند ولی وقتی وارد فضای مجازی می شوند این امکان که در راستای پیام انقلاب اسلامی تولیداتی داشته باشند، برای آنها کم است.

وی ادامه داد: وقتی در باب مرکز داده سخن می گوییم، گاهی نگاه سخت افزاری می شود که ناقص است و نباید صرفا به فضای مجازی نگاه سخت افزاری نگاه کنیم.

عضو هیأت علمی سازمان سمت بیان داشت: ما واجد سه میلیارد و نیم کلمه محتوا در پیکره مرکز تحقیقات اسلامی هستیم، پیکره کلمات مجلات علوم انسانی یک میلیارد است، بر این باوریم که فضای مجازی دوبال فناورانه و محتوایی دارد و اگر هر دو در کنار هم حرکت کنند محصولاتی خواهیم داشت که باعث افتخار ملی خواهد شد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha