یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا مختاری

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین مختاری گفت: حوادث مهم و برجسته دوران زندگی آیت الله محمد صالح برغانی، نقطه عطفی در تاریخ شیعه ایران محسوب می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین رضا مختاری در همایش موسس صالح به ابعاد شخصیتی عالمان مطرح و فرهیخته حوزوی اشاره و گفت: عالمان ربانی، ستارگان پر فروغی هستند که در هر عصر و زمانی  چون خورشید درخشنده ای در آسمان علم و فقاهت می درخشند و اهل زمین را بسوی تعالی و ترقی رهنمون می سازند تا از فیوضات مکتب ناب محمدی(ص) محظوظ گردند.

مدیر موسسه کتاب شناسی شیعه، آشنایی با زندگی علما و دانشمندان برجسته را مورد تاکید قراردادوبیان داشت: یکی از عوامل مهمی که سبب رشد فضایل انسانی و پرورش مفاهیم عالی بشری در یک جامعه می گردد آشنایی با زندگانی بزرگان جامعه است، زیرا آنان احیاگران دین و پرچمداران مکتب اهل بیت (ع)  هستند.

 استاد حوزه علمیه قم ، شناسایی بیشتر فرهیختگان حوزوی را در جامعه اسلامی برای نسل جوان و دانشجویان و دانشگاهیان را با اهمیت دانست و اظهارکرد: امروز جامعه اسلامی ما به خصوص حوزه های علمیه و دانشگاه های ما نیاز به شناختن مفاخر خود دارند ومشکل امروز نسل جوان و دانشگاهی وحوزوی ما این است که از گذشته پرافتخارخود و از مفاخر علمی خود بی اطلاع است و یک فاصله جدی بین نسل امروز با نسل های گذشته اتفاق افتاده است .

وی به مسئله مهم فرهنگ در کشور اشاره  کرد و بیان داشت: هرچه ما از این موضوع غفلت کنیم دشمن برای جوانان ما برنامه ریزی بیشتری خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری در پایان به برگزاری این همایش اشاره و مبارزه با فرقه های انحرافی را از ویژگی های این عالم فقیه دانست و تصریح کرد:از حوادث مهم وبرجسته دوران زندگی علامه شیخ محمد صالح برغانی که نقطه عطفی در تاریخ شیعه ایران محسوب می گردد برخورد تند وقاطع با خاندان آل برغانی و مبارزه جدی با فرقه های انحرافی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha