یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مهدی رحمانی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) شهرستان پردیس استان تهران، گفت: در سال تحصیلی جدید، ۵۰ طلبه پایه یک و دو حوزه در این مدرسه علمیه مشغول به تحصیل خواهند بود.

حجت الاسلام مهدی رحمانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به تدابیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) شهرستان پردیس استان تهران برای سال تحصیلی 96-95 اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید به عنوان دومین سال فعالیت این مدرسه علمیه، حدود 31 طلبه پایه یک حوزه را بعد از مراحل آزمون و گزینش، پذیرش کردیم و البته طلابی هم در پایه دو مشغول به تحصیل خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی 95-94 به عنوان اولین سال فعالیت مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) شهرستان پردیس، تنها هشت طلبه پایه یک حوزه در این مدرسه مشغول به تحصیل بودند که همه آنان امسال در پایه دو حوزه مشغول به تحصیل خواهند بود.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) شهرستان پردیس استان تهران، افزود: با وجود 31 طلبه پایه یک حوزه که امسال در این مدرسه علمیه مشغول به تحصیل خواهند شد و 8 طلبه ای که از سال گذشته در این مدرسه بودند و امسال پایه دو را می گذرانند و همچنین پذیرش چند طلبه پایه دو دیگر، مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) در سال تحصیلی 96-95، با حدود 50 طلبه، فعالیت خود را پیگیری خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: کار تدریس این 50 طلبه پایه یک و دو مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) شهرستان پردیس استان تهران را، 5 تن از اساتید به عهده خواهند داشت.

حجت الاسلام رحمانی در ادامه سخنان خود با بیان این که مسئولان باید به ساخت و تجهیز مدارس علمیه در نقاط مختلف کشور اهمیت بیشتری دهند، گفت: شهرستان پردیس استان تهران شامل سه شهر بومهن، پردیس و جاجرود که برای دو سال آینده آن پیش بینی جمعیتی حدود 500 هزار نفر شده است، مدرسه علمیه ای به غیر از مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) شهر پردیس ندارد، حال آن که از 20 سال پیش تا کنون، بسیاری از مردم در شهر پردیس زندگی می کنند؛ شهر بومهن نیز که قدمتی چند صد ساله دارد و همواره مردمانی در آن زندگی کرده اند.

وی افزود: برخی از مسئولان مربوطه، در ساخت و ساز شهرها و شهرک ها، دائما می پرسند فلان تعداد پارک می خواهیم و ... که البته این کار بسیار خوب است و حتما هم باید انجام شود، اما شاید یکبار هم دغدغه ساخت یک مدرسه علمیه را نداشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) شهرستان پردیس استان تهران، گفت: اگر مسئولان به ساخت و ساز شهر و یا شهرک های جدید اقدام می کنند، باید به وجود مدرسه علمیه در آن مناطق اهتمام داشته باشند، چرا که مدرسه علمیه، جزء سرمایه های آن منطقه محسوب شده و می تواند در پیشبرد بسیاری از امور فرهنگی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی، مؤثر باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • گمنام IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    0 0
    با عرض سلام خدمت شما آیا در مقطع دیپلم پذیرا هستید زیرا حوزه علمیه های دیگر از بنده دور میباشد وبنده ساکن پردیس میباشم