یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اوقاف شیعیان عراق

حوزه/ اداره اوقاف شیعیان عراق بنا دارد با همکاری سازمان ملل متحد کنفرانس بزرگی در زمینه نقض حقوق بشر برگزار کند و در این کنفرانس به بررسی توصیه های تاریخی امیرالمؤمنین(ع) در عهدنامه مالک اشتر بپردازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اداره اوقاف شیعیان عراق بنا دارد با همکاری سازمان ملل متحد، کنفرانس بزرگی در زمینه نقض حقوق بشر برگزار کند و در این کنفرانس به بررسی توصیه های تاریخی امیرالمؤمنین(ع) در عهدنامه مالک اشتر بپردازد.

دکتر علی الخطیب نماینده رئیس اداره اوقاف شیعیان عراق در این راستا ضمن دیدار با یان کوبیش نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق به او پیشنهاد داد این کنفرانس در یکی از پایتخت های مشهور جهان برگزار شود تا در آن جلوه ای از ابعاد حقوق بشر مورد نظر امام علی علیه السلام نمایان شود.

وی افزود: عنوان این کنفرانس، "حقوق بشر از نظرات اندیشمندان تا خواسته مظلومان" می باشد و تمایل ما به برگزاری این کنفرانس به این خاطر است که افکار عمومی جهان به موارد فراوان نقض حقوق بشر در خاور میانه جلب می شود و از سوی دیگر مبانی عالی دین اسلام در زمینه حقوق بشر به جهان معرفی می شود و تلاش می کنیم در نظریه پردازان سیاسی جهانی و کارشناسان بین المللی در این کنفرانس شرکت داشته باشند.

بنا به گفته حاضران در این نشست، نماینده دبیرکل سازمان ملل نیز از این پیشنهاد استقبال کرده و آن را اقدامی جدید دانسته که می تواند بسیاری از تصورات اشتباه را در جامعه بین الملل اصلاح و قول داده این پیشنهاد را با مقامات مافوق خود مطرح کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha