شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری در افتتاح مرکز تخصصی تفسیر تهران وابسته به بنیاد علوم وحیانی اسراء

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین غفوری، فهم عمیق و دقیق قرآن را لازمه تفقه در دین دانست و گفت: آیه شریفه "نفر" که اساس کار حوزه های علمیه است و افراد توانمند، وظیفه شناس و با ایمان را به سوی حوزه جذب کرده، امر به تفقه به دین می نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری، مدیر حوزه  علمیه تهران، عصر یکشنبه ۱۴ شهریور، در مراسم افتتاح مرکز تخصصی تفسیر اسراء در تهران، با اشاره به آیه شریفه ای که اساس کار حوزه هاست، اظهار داشت: آیه شریفه "نفر" که اساس کار حوزه های علمیه است و افراد توانمند، وظیفه شناس و با ایمان را به سوی حوزه جذب کرده، امر به تفقه به دین می نماید.

مدیر حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: در بخش دوم آیه کاملا روشن است انذاری که منشاء تحول اثر و پاکیزگی و هدایت انسان ها شود، به صرف فراگیری فقه مصطلح انجام پذیر نیست، چرا که در تکلیف انذار نیاز به فراگیری و فهم عمیق و دقیق قرآن کریم داریم. تا حوزویان به تکلیف خود به خوبی عمل کرده و در جامعه تحول آفرین باشند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری همچنین به افتتاح مرکز تخصصی تفسیر اسراء در تهران(وابسته به بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء) اشاره کرد و گفت: اهمیت این مرکز برای حوزه تهران بسیار مهم است و لذا برای تقویت آن از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

34/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha