یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام محامی

حوزه/ مدیر مجتمع آموزش عالی فقه قم از فعالیت و تحصیل بیش از هزار و ۴۵۰ طلبه در این مجتمع خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محامی پیش ازظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مجتمع عالی فقه با بیان این مطلب که هم اینک هزار و ۴۵۳ طلبه در این مرکز مشغول به تحصیل هستند، گفت: به این میزان طلاب باید560 طلبه که مسائل  فرهنگی و رفاهی آنها در این مرکز انجام می‏ شود اضافه کرد.

وی افزود: به علاوه طلابی که برای بررسی سوابق به این مدرسه مراجعه میکنند؛ به منظور پوشش علمی مناسب برای طلاب این مجموعه، 250  استاد در این مجتمع به تدریس مشغول هستند؛ بیش از 360 کلاس  پذیرای طلاب علوم اسلامی است.

مدیر مجتمع آموزش عالی فقه بیان کرد: نهضت پایاننامه نویسی در این مجتمع آغاز شده؛ تا کنون 2866 پایاننامه دراین مجتمع دفاع شده است و 212 پایان نامه نیز در حال تدوین است؛ تاسیس مدرسه عربی بر اساس مصوبات معاونت آموزش المصطفی(ص)، از جمله فعالیتهای جدید این مجتمع بوده؛ در ادامه آموزش عربی، با توجه به سابقه خوبی که در امر مکالمه عربی در این مجتمع وجود داشت، مجوز تافل زبان عربی نیز به این مجتمع واگذار شده است.  

حجت الاسلام والمسلمین محامی اظهارکرد: یکی از برنامه های این مجتمع آن است که طلاب ورودی در مجموعههای کوچک سامان دهی شوند تا خدمات بهتری به آنها ارایه گردد؛ در چند سال اخیر مدرسه مومنیه به مدرسه آموزشی مبدل شد؛ مدرسه شهابیه نیز در این راستا به مدرسه آموزشی و خوابگاهی مبدل شده است.

مدیر مجتمع آموزش عالی فقه تصریح کرد: ساختمان جدیدی که امروز به دست رییس جامعه المصطفی(ص) افتتاح شد، آماده بهرهبرداری گردیده که شامل بخشهایی چون کلاس و کتابخانه و بخش اداری مدرسه عربی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی اظهار کرد: منظور استفاده از متون و منابع حوزوی و آماده سازی جهت استفاده در جامعه المصطفی(ص) روی دو متن اصول فقه مرحوم مظفر و تحریر اصول الفقه کار شد و با اضافات از سوی مراجع و جمع بندی مباحث، این دو کتاب منتشر خواهد شد؛ این دو اثر در هفته آینده رونمایی میشود.

وی اظهارکرد: نشست‏های علمی و فرهنگی و تربیتی در مجتمع امین راه اندازی می شود؛ اولین نشست علمی تربیتی با حضور رییس جامعه المصطفی(ص) برگزار می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha