یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 393777
۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
تصاویر/ نمایشگاه ستاره ی تشیع

حوزه/ نمایشگاه ستاره تشیع و رونمایی از آثارآیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در قم برپا شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام محمد حسن خجسته از اعضای مجلس علمای بحرین در حاشیه مراسم رونمایی از آثار شیخ عیسی قاسم رهبر  شیعیان بحرین که در جوار  حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در قم برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار بابیان اینکه هدف از برپایی این نمایشگاه معرفی آثار و شخصیت شیخ عیسی قاسم به مردم و طلاب حوزه علمیه است، گفت: هر  قدر بتوانیم در معرفی آن عالم مجاهد تلاش بیشتری کنیم، قطعا توانسته ایم آزادی او را از  چنگال غاصبان و ظالمان حکومت بحرین تضمین کنیم.

وی افزود: شیخ عیسی قاسم از رهبران شیعه در بحرین است که به خاطر فعالیت های تبلیغی، دینی و تلاش برای از بین بردن ظلم از سوی حاکمان بحرین سلب تابعیت شده است.

 حجت الاسلام خجسته اظهار داشت: سران بحرینی برای اینکه او را سلب تابعیت کنند؛ اتهام پول شویی و جمع آوری مال زده اند و به همین عنوان می خواهند محاکمه کنند.

عضو مجلس علمای بحرین گفت: ما با برگزاری این نمایشگاه می خواهیم به مردم جهان و دولت های اسلامی ثابت کنیم که شیخ عیسی قاسم به دنبال جمع آوری اموال نبوده؛ بلکه این افترائی ازسوی حکام بحرین است.

وی ابراز داشت: اگر همه مردم و دولت های اسلامی بیدار شوند و با هم وحدت و صدای واحدی برای آزادی داشته باشند، قطعا دولت بحرین تسلیم خواهد شد و این عالم را محاکمه نخواهدکرد.

 حجت الاسلام خجسته گفت: در این نمایشگاه از 12 اثر از  مجموع آثار شیخ عیسی قاسم رونمایی می شود که 2 جلد آن در اتباط با زندگی این عالم بحرینی است.

عضو مجلس علمای بحرین اظهار داشت:  شیخ عیسی قاسم از رهبران دینی در بحرین است که توانست سه مجلس علمای بحرینی، حزب اسلامیه وفاق سیاسی تاسیس کند و همه این مؤسسات تنها  برای فعالیت  فرهنگی بوده و هدفی دیگری وجود نداشته است؛  اما چون حکومت آل خلیفه تاسیس این مؤسسات را به ضرر حکومت خود می داند در ابتدا اقدام به تعطیلی کرده و سپس با وارد کردن ضربه به شیخ سلمان مدیر مؤسسه ها توانسته  اقدام اصلی را یعنی  سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم را انجام دهد.

 وی عنوان کرد: شیخ عیسی قاسم از خانوادهای شیعه بحرینی است که سالها قبل از به وجود آمدن حکومت آل خلیفه در بحرین زندگی می کردند و حالا این رژیم در اقدامی تلافی جویانه می خواهد این عمل را انجام دهند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha