جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علیرضا اعرافی رئیس جامعة المصطفی - مراسم بزرگداشت آیت الله آصفی در جامعۀ الزهرا

حوزه/مسئولان باید به معالجه مساله حقوق های نجومی پرداخته و در اجرای معاهده اقدام مشترک در خصوص پول شویی که خطرات بسیاری در آن دیده می شود دقت شود؛ انتظار داریم که به سادگی از کنار این مساله نگذریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم گفت: پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص حج، بیانگر یک صف بندی اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی عیاشان سعودی است؛ رهبر انقلاب با پیام خود این دو خط را از هم مجزا کردند که امیدواریم که امت اسلامی این پیام را بشنود و درک کنند که آل سعود تولید کننده افکار تروریستی و بی کفایت در اداره حج و مزدور استکبار جهانی است؛ مفتیان و آل سعود حج را از روح پیام الهی خارج کرده اند.

وی با اشاره به روز تعاون گفت: اینکه انسان های مبتکر و خلاق به شکل زنجیره وار تولید را ارتقا دهند یک فضیلت است که موجب ارتقای اقتصاد مقاومتی و پیشرفت کشور می شود و بیکاری ها را معالجه می کند؛ نظام بانکی و برنامه ریزی مسئولان و همت بلند جوانان باید به هم گره بخورد و رشته اقتصاد مقاومتی و تعاونی های خدماتی و تولیدی توسعه یابد.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: لکه ننگ بی سوادی همچنان علی رغم تمام تلاش هایی که انجام شده است وجود دارد که باید آن را بزداییم؛ در آغاز سال تحصیلی که امیدواریم سالی پرخیر و برکت باشد باید به این مساله نیز توجه داشت.

وی تصریح کرد: مساله بحرین دل هر انسان منصف و وجدان بیدار را به درد می آورد؛ متاسفانه طی سالهای متعدد یک دستگاه ظالمانه بر کشور بحرین حاکم است؛ تبعیض مذهبی یک سیاست خاص از سوی این حاکمان است؛ آنها مردم را از یک انتخاب آزاد محروم کردند و اعتقادات جوانان شان را با سرنیزه و گلوله پاسخ دادند؛ تعطیل کردن جمعه ها و جماعات و خطبه ها و مساجد و به زندان انداختن علما، اسکان غیر بحرینی ها و اعطای تابعیت به آنها و سلب تابعیت از مردم اصیل بحرین و تعطیلی احزاب و... از جمله سیاست های تبعیض آمیز مذهبی دولت بحرین است.

امام جمعه قم بیان کرد: محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم که بنابر اعلام دولت بحرین، پنجشنبه هفته آینده خواهد بود از دیگر خصومت های آنها است، ولی آنها بدانند که ملت رشید ایران و حوزه ها و مراجع عظام و رهبری عظیم الشان و ایران اسلامی در کنار بحرین و علمای بحرین و آیت الله شیخ عیسی قاسم بوده و خواهد بود؛ امروز در نماز های جمعه و با راهپیمایی ها این موضع قاطع علیه دولت بحرین بیان می شود.

وی گفت: مسئولان به تعدیل و معالجه مساله حقوق های نجومی و معاهده اقدام مشترک در خصوص پول شویی که خطرات بسیاری در آن دیده می شود بپردازند و در اجرای آن باید دقت شود؛ انتظار داریم که به سادگی در کنار این مساله نگذریم.

جریان مقاومت را در معاهدات کلان در نظر بگیریم

آیت الله اعرافی افزود: جریان مقاومت در جهان اسلام از هر چیزی بالاتر است و باید در معاهدات سیاست های کلان خود را در نظر بگیریم.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: دعای عرفه امام حسین(ع) منشور خودسازی و عبودیت و معرفت است؛ در روز عرفه باید آماده بازگشت به سوی خدا باشیم و از توبه و عنابه غافل نشویم؛ شاید این آخرین فرصت ما در درک فیوضات عرفه بزرگ باشد؛ دعای عرفه و اعمال این روز مایه کمال الهی است.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) در این روز به حدی با سوز و گداز اشک می ریختند و اشک از محاسن ایشان سرازیر بود؛ امام، ذوب در فنای الهی بود؛ امام فرمود، به من خشیت و ترسی از خود عنایت فرما که گویی تو را در همه اعمال می بینم؛ سعادت انسان در گرو روح خداترسی و حاضر دیدن خداوند در همه اعمال و گذر از امور دنیوی است.

عضو شورای عالی حوزه با بیان کرد: عید قربان عید ایثار در راه خدا و عید غدیر عید امامت و زعامت اسلامی است که مسلمانان و شیعیان با نسبت به این دو عید اهتمام خاصی داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: آداب و اولویت های ایثار در زندگی وجود دارد که اولین آنها انگیزه الهی در ایثار و فداکاری است؛ در اسلام اصول اخلاقی هنگامی به اوج می رسد که با اخلاص همراه باشد، ولی در مکاتب دیگر چنین دیدی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: نماد حقیقی اخلاص و ایثار در خانه امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) به چشم می خورد؛ نکته دیگر آن است که ایثار باید با روی گشاده و اخلاق حسن انجام شود؛ اگر قرار است که ایثار و احسانی انجام شود، ولی با بداخلاقی و کج خلقی همراه باشد، ارزش ایثار کم خواهد شد.

عضو مجلس شورای عالی حوزه بیان کرد: ارزش نیکی ها و ایثار در خانه و کاشانه وقتی به اوج می رسد که با روی گشاده و اخلاق باز انجام شود نه با روی درهم کشیده و عبوس؛ نکته دیگر، پرهیز از منت و آذار در ایثار و فداکاری است؛ ایثار از صدقات مترقی و متعالی است که به قول قرآن نباید آن را با منت و آزار از بین برد.

وی گفت: ایثار باید از سرعلاقه و محبت الهی باشد؛ انسان باید بخاطر محبت خدا و دوستی دیگران کارهای نیک خود را انجام دهد ؛این انسان ها از سر سیری و فشار وعوامل عرضی به دیگران احترام نمی گذارند بلکه با علاقه و محبت و مودت و دوستی ،ایثار و فداکاری می کنند که نمونه آنها ایثارگران جنگ تحمیلی هستند.

وی افزود: نکته دیگر در ایثار آن است که انسان باید از آنچه بیشتر به آن علاقه دارد بگذرد؛ بریدن بند علاقه از مسایل مادی که مورد دوستی انسان است و بخشیدن آنها به دیگران ارزش کارها را بالا می برد.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: نکته دیگر در ایثار آن است که باید چیزی را ایثار کرد که مردم به آن نیاز بیشتری داشته باشند؛ نکته دیگر در ایثار آن است که باید انسان های با فضیلت و با کرامت را مقدم شمرد؛ نکته دیگر اهمیت ایثار در خانه و خانواده است؛ ایثار باید از نزدیکان آغاز شود و اگر در خانه ایثار شکل بگیرد، انسان های بزرگ را از دل این خانواده رشد می دهد.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب 16اصل را در سیاست های خانواده اعلام فرمودند که انتظار می رود که این سیاست های مهم که برآمده از اصول دینی و اخلاقی و دینی است در همه امور محور قرار گیرد و برای پیشرفت خانواده در نظام اسلامی نیازمند اصولی است که اصل سیزدهم آن ایثار و ازخودگذشتی است.

عضو شورای عالی حوزه بیان کرد: ائمه(ع) ما نمادهای ایثار در راه خدا هستند و یکی از پیشگامان ایثار در راه خدا امام محمد باقر(ع) بود که با ایثار خود معارف الهی را بیمه کرد و فصل نوینی را در تاریخ هدایت الهی را رقم زد ولی متاسفانه قدر این امام همام را نشناختند؛ کینه های شیطانی موجب شهادت این حضرت شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha