سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
رونمایی دو کتاب "صرف قرآنی" و "معجم صرف قرآن" در قم

حوزه/ با حضور عضو خبرگان رهبری و مدیرکل تبلیغات اسلامی قم از دو کتاب صرف قرآنی و معجم صرف قرآن در این شهر مقدس رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، همایش مدیران خانه‎های قرآن شهری و روستایی و افتتاحیه فعالیت‎های مهدهای قرآنی و رونمایی از دو اثر قرآنی که با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی و حجت‎الاسلام والمسلمین ابوالقاسم، عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین اسکندری مدیر تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت پاسداشت مکتب قرآن گفت: عمل به قرآن باید در گفتار، اندیشه و کردار مومنین متجلی شود و اگر چنین نباشید فرهنگ قرآنی در وجود فرد شکل نگرفته است.
در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم عضو مجلس خبرگان رهبری در سخنانی بر لزوم تدبر در قرآن و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد.
همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین اسحاقیان، مدیر موسسه مدینه الولایه و مسئول پروژه تألیف دو اثر قرآنی گفت: کتاب صرف قرآنی و معجم صرف قران دو کتاب ارزشمند در حوزه مفاهیم قرآن است؛ نخست معجم صرف قرآنی است که در شناخت کلمات به کار رفته در قرآن و آشنایی با مفاهیم قرآنی کاربرد دارد.
وی افزود: این معجم با حضور جمعی از اساتید حوزه علمیه قم در طول چندین سال به عنوان یک درسنامه تفسیری نگاشته شد که جلد نخست آن نیز منتشر شد؛ ولی در ادامه به این فکر افتادیم که درسنامه سنی و مشخصی را نیز در این زمینه تالیف نماییم.
مدیر موسسه مدینه الولایه بیان کرد: یکی از مشکلات مرتبط با کتب تفسیری آن است که این کتب مخاطب خاصی نداشتند و به همین جهت می‏ توان گفت کتاب صرف قرآنی، نخستین کتابی است که مخاطب شناسی را مورد نظر قرارداده است.
وی گفت: در ادامه بر اساس کتاب صرف و مطالب صرفی معجم قرآن نگاشته شد؛ این کتاب ویژه چهل ساعت آموزش دانش آموزان اواسط راهنمایی تالیف شده است که می‎توانند با این کتاب تمام لغات را یاد گرفته و اکثر مفاهیم قرآنی برای آنها قابل هضم خواهد بود.
وی اظهار کرد: کتاب معجم قرآنی در علوم فقه و اصول و علوم دیگر نیز کاربرد دارد؛ ویژگی کتاب صرف قرآنی آن است که در این کتاب ویژگی و قواعدی که در قرآن به کار رفته، بیان شده است؛ در این کتاب از بیشترین موارد استعمال در قرآن یاد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha