دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 394116
۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
حجت الاسلام سید مجتبی رسولی

حوزه/ غدیر، مبنای سیاسی حکومت ها را در آینده مشخص نموده و مکتب محمدی و حکومت اسلامی با امر ولایت و امامت، استمرار پیدا می کند.

حجت الاسلام سید مجتبی رسولی امام جمعه هچیرود چالوس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در مازندران بیان کرد: عید غدیر، عیدالله اکبر از همه عید هاست؛ چرا که عید ولایت و امامت می باشد و ولایت و امامت بالاتر از همه امور بوده، هیچ چیز در این عالم به اندازه این امرسفارش نشده است.

وی تاکید کرد: اصل اسلام که از بزرگترین نعمات الهی است با ولایت و امامت کامل می شود و خداوند در روز عید غدیر با نصب امامت، دین را تکمیل نمود؛ لذا دین همه پیامبران، پیامبر اعظم(ص) و تمام کتاب های آسمانی و قرآن به امر ولایت گره خورده و با آن کامل می شود.

استاد حوزه مازندران اظهار کرد: در واقعه غدیر، تکلیف همگان تا روز قیامت  مشخص گردید که اسلام با ولایت معنا پیدا می کند و بدون این امر، هیچ نعمتی، نعمت، هیچ عمل صالحی، صالح و هیچ خیری ، خیر نبوده و تمام تعمت های الهی در گروه امر ولایت است.

وی تصریح کرد: غدیر شاخص، معیار و میزان حق و حقیقت است که راه هدایت و سیر سعادت بشر را مشخص کرد. پیامبر(ص) در غدیر نقشه راه را برای امت اسلامی ترسیم نمود و اگر این نقشه از جانب خدا ارائه و توسط پیامبر ابلاغ و اجرا نمی شد؛ قطعا کار دین، اسلام و مسلمانان ناتمام مانده و سعادتمندی دنیای اسلام محقق نمی گردید.

حجت الاسلام رسولی اعلام کرد: غدیر، عید ولایت و سیاست است؛ زیرا مبنای سیاسی حکومتها را در آینده مشخص نموده و مکتب محمدی و حکومت اسلامی با امر ولایت و امامت، استمرار پیدا می کند.

وی گفت: غدیر خم یک واقعه نیست، بلکه یک جریان فرهنگی است که شعاع آن تا روز قیامت ادامه دارد.

استاد حوزه مازندران خاطر نشان کرد: در روز غدیر حکم ولایت بیان و مصداق ولی مشخص شد، با "من کنت مولا"، حکم ولایت و با "فهذا علی مولا"، مصداق ولی مشخص گردید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha