یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دوره مهارت های بیان تفسیر قرآن

حوزه/ دوره آموزشی مهارت های بیان تفسیر قرآن با حضور ۴۵ طلبه فعال در عرصه تفسیر قرآن در دارالقرآن علامه طباطبایی در قم آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مرتضی نجفی‌قدسی، مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) ظهر امروز در آغاز دوره آموزشی مهارت‌های بیان تفسیر قرآن در دارالقرآن علامه طباطبایی، گفت: ۴۵ نفر در این دوره حضور دارند که از میان چندصد نفر از طلاب واجد شرایط که پایه دهم حوزه را گذرانده و مشغول تحصیل در سطوح عالی و خارج حوزه و بعضا فارغ التحصیلان مراکز تخصصی حوزه هستند، انتخاب شده اند.

وی اظهار کرد: لیست سوابق و اسامی شرکت‌کنندگان دوره خدمت آیت‌الله استادی دبیر شورای عالی حوزه ارایه شد که وی نیز پس از ملاحظه سوابق تحصیلی و قابلیت‌های آنان، بسیار خوشحال شدند و فرمودند ترکیب بسیار خوبی است و اگر طلاب حاضر، دوره آموزشی را جدی بگیرند، بسیاری از اساتید تفسیر نیز حاضرند در تدریس برای این افراد فرصت بگذارند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی بیان کرد: حوزه علمیه ما نیازمند مرکز تربیت مفسر قرآن است، البته مراکز تخصصی تفسیر در حوزه وجود دارد، اما خروجی آن مفسر نیست و بیشتر علوم قرآنی را فرا می‌گیرند و امیدواریم با ارتقاء مراکز تخصصی تفسیر و تربیت اساتید تفسیر قرآن، مقدمات برگزاری دوره‌های تربیت مفسر قرآن فراهم شود.

نجفی قدسی اظهارکرد: این دوره مهارت‌های بیان تفسیر با همکاری ستاد تفسیر قرآن تحت اشراف حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در حال برگزاری است؛ طلاب شرکت کننده در این دوره از میان صدها طلبه متقاضی سطوح مختلف حوزه و  توسط ستاد تفسیر برگزیده شدند که طی یک دوره یک ساله، آموزش‌های لازم را فرا خواهند گرفت.

وی با اشاره به تلاش در جهت برگزاری دوره های تکمیلی و دانش افزایی طلاب مسعد در این دوره گفت: اعزام استادان تفسیر در ماه رمضان در دو سال اخیر به استان‌ها موجی در سراسر کشور ایجاد کرده و این مساله ثمرات مثبت حضور اساتید قرآن را نشان می دهد؛ طلاب باید در کسوت مدرس و استاد برجسته تفسیر و مفسر قرآن بتوانند به کشور خدمت کنند و کیفیت آموزشی را در کشور ارتقا ببخشند.

وی با اشاره به تلاش‌های امام هادی(ع) در هدایت و تربیت جامعه اسلامی در دوره‌ای که دوره حکومت حکام جور بود، گفت: در این دوران گاهی مباحث علمی مانند بحث جبر و اختیار و قدیم یا حادث بودن قرآن منجر به نزاع میان طوایف علمی می‌شد، اما امام هادی(ع) در چنین فضایی و با وجود خفقان حکومتی جامعه را از این نوع درگیری‌ها و اختلافات نجات دادند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha