یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی- نشست ائمه جمعه قزوین

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، گفت: احیای امر به معروف ونهی از منکر در جامعه و ترویج آن بسیار ضروری است و ائمه جمعه باید این فریضه مهم قرآنی را در تریبون های نماز جمعه برای آحاد مردم تبیین نمایید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی، امروز درجلسه ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر امام جمعه تاکستان برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیرخم وعید ولایت، گفت:  خدا در آخرین ماه‌های رسالت پیامبر (ص) به ایشان فرمود اگر رسالت خود را در واقعه غدیر به انجام نرسانی و تکمیل نکنی، هیچ کاری انجام نداده‌ای و این مهم گویای اهمیت واقعه غدیر است.

امام جمعه قزوین، با بیان این که مسیر و تکلیف همه درغدیر مشخص شد، ابراز داشت: همه فِرَق مذهبی، احزاب و جناح‌ها نیز باید درمسیرغدیر قرار گیرند.

وی به نقش ائمه جمعه در جامعه اشاره  کرد و بیان داشت:  حضور ائمه جمعه با این جایگاه ومسئولیتی که دارند، در دانشگاه ها و حوزه های علمیه  فرصت بسیار ارزشمندی است و باید از این فرصت بیش از پیش استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه به ضرورت توجه به امر به معروف ونهی از منکر در جامعه اشاره کرد و افزود: احیای امر به معروف ونهی از منکر در جامعه و ترویج آن بسیار ضروری است و شما ائمه جمعه باید این فریضه مهم قرآنی را در تریبون های نماز جمعه برای آحاد مردم تبیین نمایید.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین در پایان با اشاره به مراسم باشکوه پیاده روی اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا این همایش بزرگ معرفتی و ایمانی، با مدیریت بسیار خوبی انجام شود تا مردم در بازگشت از عتبات عالیات با مشکل مواجه نشوند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha