دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بمباران‌ در زمان آتش‌بس ثابت کرد آمریکا هم‌پیمان داعش است!

حوزه/ نامزد مستقل جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بمباران ارتش سوریه توسط آمریکا در نزدیکی دیرالزور را محکوم کرده و آن را یک اقدام جنگ‌طلبانه دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از rt.com، ثریا فقس، نامزد مستقل جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بمباران ارتش سوریه توسط آمریکا در نزدیکی دیرالزور را محکوم کرده و آن را یک اقدام جنگ‌طلبانه دانست.

این معلم 35 ساله سوری تبار گفت: بمباران‌هایی که روز 17 سپتامبر رخ داد اعلام جنگ علیه یک ملت مستقل است.

درحالی که دولت روسیه حمله روز شنبه را مرز بین «غفلت فاحش» و «کمک مستقیم» به داعش نامید، فقس حملات هوایی دولت آمریکا را «عملی تعمدی» با هدف کمک به تروریست‌ها در سوریه دانست.

آمریکا هم‌پیمان داعش است

فقس در ادامه گفت: آتش‌بس عمدا گذاشته شده بود تا حملات هوایی آمریکا اتفاق بیافتند. من باور نمی‌کنم که این اتفاق تصادفی بوده باشد. متاسفانه عملکرد دولت کنونی آمریکا نشان داد که آن‌ها هم‌پیمان داعش هستند. ما نمی‌توانیم مدعی جنگ با تروریسم باشیم درحالی که اجازه بروز چنین حادثه‌ای را می‌دهیم.

این نامزد مستقل ریاست جمهوری آمریکا با اعتقاد به ریاکاری دولتمردان آمریکا در نبرد علیه تروریسم، انگیزه متحدان آمریکا خصوصا عربستان سعودی، قطر و ترکیه و دیگر کشورهای شناخته شده حامیان گروه‌های شورشی در سوریه را زیر سوال برد.

فقس همچنین گفت: غم انگیز است وقتی می‌بینیم دولت آمریکا ادعای مبارزه با تروریسم دارد، اما در همان لحظه که در روند نابودی تررویسم پیشرفت‌هایی ایجاد می‌شود، به جای کمک کردن به ریشه‌کنی تروریسم، دست یاری به سویش دراز کرده، آن‌ها را مسلح کرده و نیروهای بیشتری را برای مبارزه در جبهه تروریست ها قرار می‌دهد.

وی افزود:‌آمریکای مدعی حقوق بشر چگونه می‌تواند هم‌پیمان عربستان سعودی و ترکیه باشد در حالی که هیچ دموکراسی و حقوق بشری در آن کشورها رعایت نمی‌شود و تنها دلیل حمایت آمریکا از این کشورها نفت و گاز است.

بمباران مقر ارتش سوریه در دیرالزور، که سبب کشته شدن 62 و مجروح شدن بیش از 100 سرباز شد، دو روز قبل از نشست مشترک برای دستیابی به صلح پایدار در سوریه اتفاق افتاد که قرار بود روز 19 سپتامبر آغاز به کار کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha