جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خداحافظی فوتبالیست مسلمان  از مسابقات به هدف تمرکز بر دین

حوزه/ جرمی هلان بازیکن باشگاه فوتبال "شفیلد ونزدی" در لیگ انگلستان اعلام کرده قصد دارد فوتبال را ترک کند تا تمرکز بیشتری روی امور اسلامی داشته باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam.net، جرمی هلان بازیکن باشگاه فوتبال شفیلد ونزدی در یورک‌شایر جنوبی در انگلستان اعلام کرده که فوتبال را ترک می‌کند تا تمرکز بیشتری روی امور اسلامی داشته باشد.

یکی از دوستان نزدیک این فوتبالیست مسلمان گفت: این صحبت‌ها در رختکن گفته شده و "جرمی" به ما گفت می‌خواهد از فوتبال خداحافظی کند تا بیشتر در امور مسجد در شفیلد مشارکت داشته باشد. ما کمی از این مسئله ناراحت شدیم، اما در تلاشیم تا با او به توافق رسیده و او را از این تصمیم منصرف کنیم.

این هافبک شفیلد ونزدی، زمانی که جوانی بیش نبود از طریق منچسترسیتی به این تیم آمده است. با این حال او تصمیم گرفته برای «تمرکز بر امور دینی» از بازی‌ها کناره‌گیری کند.

تاریخچه حضور فوتبالیست‌های مسلمان در لیگ انگلستان

حضور مسلمانان در زمین فوتبال انگلیسی برای اولین بار در سال 1992 با بازی تانتهام نعیم هافبک اسپانیایی‌تبار آغاز شد که تنها بازیکن مسلمان در این لیگ بود. در پی این انتخاب، آن‌ها در جستجوی بازیکنان بااستعداد جدید از غرب آفریقا گرفته تا پاریس بودند و این بازیکنان یکی پس از دیگری به ستاره‌های جهانی تبدیل شدند.

جهانی‌ شدن فوتبال منجر به رشد فزاینده ورود فوتبالیست‌های مسلمان به لیگ‌های فوتبال شد. با حضور ستاره‌های مسلمان در تیم‌های معتبر جهانی، طرفداران تیم‌ها نیز به شناخت بهتری از دین اسلام دست یافتند و دیده شده خردسالانی که در پارک‌های نیوکاسل به فوتبال می‌پرداختند، هنگام زدن گل روی زانوهایشان افتاده و ماننده بازیکنان محبوبشان به نماز و دعا می‌پرداختند. شاید بسیاری از این کودکان نمی‌دانستند که این طرز دعا کردن، شیوه نماز و دعای مسلمانان است که پس از مدتی به عمل شناخته‌ شده‌ای در فرهنگ فوتبال انگلستان تبدیل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha