سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین  احمد زادهوش رئیس جامعه المرتضی(ع)

حوزه/ رئیس جامعه المرتضی(ع) گفت: با توجه به نیازهای امروز جوامع بشری به مبلغان اسلامی، در سال جدید ۵ دوره آموزشی تربیت مبلغ عرصه بین الملل را به ۵ زبان خارجی دنبال خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد زادهوش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فعالیت و برنامه های جامعه المرتضی اظهارداشت: یکی از ویژگی ها و امتیازات دوره های آموزشی جامعه المرتضی (ع)  این است که در طول سال با حضور پرشور طلاب علاقه مند فعال می باشد و مجموعه آموزشی جامعه حتی درایام تعطیلات تابستان و ماه مبارک رمضان دایر بوده است.

*دوره های آموزشی تربیت مبلغ جامعه المرتضی را به 12 زبان می رسانیم

وی به زبان های آموزشی سال جاری اشاره کرد و افزود: امسال 140 دانش پژوه با حضور 18 استاد برجسته و عضو هیئت علمی دانشگاه های مطرح کشور در 5 دوره، تربیت مبلغ به زبان های « انگلیسی»، « پرتغالی »، « اسپانیایی»، « چینی » و « روسی » را پشت سر خواهند گذاشت و امید داریم بر اساس چشم انداز جامعه المرتضی(ع) زبان های آموزشی را به 12 زبان زنده دنیا ارتقاء دهیم.

*400برنامه تلوزیونی تبلیغی به زبان های خارجی تولید کرده ایم

معاون سابق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان داشت: یکی از نکاتی که امسال توسط برنامه ریزان این مرکز آموزشی مورد عنایت ویژه قرار گرفته است، تقویت حضور بیش از پیش مبلغان در فضای مجازی و رسانه های دیداری و شنیداری است که بحمدالله توانسته ایم در نخستین گام حدود 400 برنامه تلوزیونی با موضوع تبلیغ، ترویج و پاسخگویی به سوالات دینی را تولید کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین زادهوش ادامه داد: اجرای برنامه های تکنیکی و تخصصی تر در عرصه تبلیغ بین الملل، تقویت تبلیغ توریسم با حضور گروه های گردشگری خارجی که مدتی ضعیف شده بود، ان شاءالله در سال جاری با قوت بیشتری انجام خواهد شد.

*فارغ التحصیلان به دوره های تمهیدی اعزام می شوند

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های دیگر این مرکز آموزشی اشاره کرد و اظهارداشت: برگزاری سفرهای تمهیدی برای دانش پژوهانی که دوره های آموزشی را پشت سر گذاشته اند، ولی هنوز پا به عرصه تبلیغ نگذاشته اند در قالب گروهای 6 نفره با پذیرش از دانشگاههای هدف آنان را اعزام خواهیم کرد تا فعالیت تبلیغی خود را به صورت نیمه رسمی آغاز کنند و سپس سفرهای رسمی تبلیغی محقق شود.

*دانش پژوهان جامعه المرتضی(ع) دارای مدارک بالای علمی هستند

رئیس جامعه المرتضی(ع) با اشاره به شرایط پذیرش و حداقل امتیازات پذیرش در این مرکز آموزشی گفت: حداقل تحصیلات به منظور حضور در جامعه اتمام پایه هشتم حوزه است که همه ساله اواخر اردیبهشت ماه در یک اطلاع رسانی عمومی و دریافت مدارک داوطبان ، آزمون کتبی و مصاحبه علمی صورت می گیرد تا نفرات منتخب برای حضور در جامعه المرتضی(ع) معرفی شوند.

وی افزود: با توجه به محدودیت ظرفیت ، طبیعی است که میزان پذیرش مرکز محدود می باشد ولی بحمدلله اکثر پذیرش شده ها طلبه های فاضلی هستندکه چندین سال تحصیلات درس خارج دارند یا دارای مدارک تحصیلی سطح 3 و 4 می باشند، یعنی چیزی بیش از شرایط علمی پذیرش که اعلام کرده ایم.

*انگیزه، روحیه و توانایی تبلیغ از ویژگی های اصلی دانش پژوهان است

معاون سابق پژوهشکده حج و زیارت تصریح کرد: مهمترین ویژگی و خصوصیتی که ورودی های جامعه المرتضی(ع) باید داشته باشند آنست که داوطلبان می بایست به زبان مادری خودشان در موطن خود یک مبلغ موفق باشند، چون، افرادی که انگیزه ، روحیه و سابقه تبلیغ به زبان مادری را نداشته باشند در هر زبانی که فعالیت کنند نمی توانند موفق باشند، لذا مبلغ بین المللی موفق کسی است که توانسته باشد به زبان مادری خود و در وطن خود تبلغ اثر بخشی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین زادهوش ادامه داد: دانش پژوهان در دوره های تربیت مبلغ  این مرکز، کتب و منابع علمی در حوزه ارتباطات، ادیان شرقی، فلسفه غرب، روش تبلیغ، آشنایی با ساختارهای سیاسی و مسائل حقوقی کشورهای مختلف را غالباً به زبان انگلیسی مورد مطالعه قرار می دهند.

وی یادآور شد: دروس انگلیسی به زبان انگلیسی تدریس می شود، ولی زبان های دیگر چون ابتدا نیاز به یادگیری زبان هدف می باشد، ابتدا ما دوره آموزش زبان را برگزار می کنیم، سپس دانش پژوهان دروس را با آن زبان پشت سر خواهند گذاشت.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha