دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تلبس

حوزه / همزمان با ایام مباهله ، جمعی از طلاب شهرکرمان با حضور مسئولان حوزوی معمم می شوند.

حجت الاسلام احمد مومنی در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برنامه های آتی حوزه علمیه کرمان اظهار داشت: یکی از برنامه های مهمی که طی چند سال اخیر با استقبال خوب طلاب در حوزه کرمان برگزار می گردد، کارگاه تلبس است که مقدمه ای برای معمم شدن می باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمان، با اشاره به لزوم تقویت و ترویج فرهنگ زی طلبگی و آشنایی طلاب با شئونات طلبگی، گفت: کارگاه تلبس با هدف دانش افزایی طلاب در زمینه های بیان و شیوه های احکام، آداب معاشرت، رعایت شئونات طلبگی، مسائل خانوادگی، ارتباط با مخاطب و آشنایی با وظایف طلبه بعد از ملبس شدن برگزار می شود.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از وضعیت تلبس پرداخت و افزود: در همین راستا طی سال گذشته تعداد 143 نفر از طلاب مدارس علمیه استان از طریق سامانه جامع تهذیب برای حضور در این دوره ها ثبت نام نمودند؛ هم چنین کارگاه آموزشی بایسته های تلبس به صورت متمرکز،  توسط اساتید اعزامی از قم در 4 مرحله، به مدت 8روز برای 226 نفر از طلاب مدارس علمیه استان برگزار گردید.

حجت الاسلام مومنی تصریح کرد: هم چنین تا به امروز از  تعداد 400 مصاحبه  گرفته شده از طلاب  تلبس، 95 نفر پذیرفته شدند که احکام 68 نفر صادر شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از تعداد افراد موفق شده، 30نفر از طلاب شهر کرمان در ایام عظیم الشأن مباهله مشرّف به لباس مقدّس روحانیت می گردند.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمان با اشاره به اینکه این مراسم یکشنبه شب برگزار می گردد، یادآورشد: این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه، مدیران حوزوی و مسئولان استان در مسجد جامع کرمان برگزار  خواهد شد.  

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha