جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران گفت : شیعه معتقد است که تنها خدای متعال و کسانی که اجازه از طرف خدا دارند، می توانند آزادی انسان را محدود کنند که نتیجه آن حاکمیت حضرت رسول(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام است

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری مدیر حوزه علمیه مازندران، در دوره تفسیر نهج البلاغه مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) ساری بیان کرد: "آزاد آفریده شدن انسان ها" بحثی است که در طول تاریخ  و در ادیان های مختلف به آن پرداخته و در نهج البلاغه هم به آن اشاره شده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران تاکید کرد: عقلاء در طول تاریخ، اتفاق نظر دارند  که آزادی انسان محدود است نه مطلق؛ که همین امر زیربنا و ریشه پیدایش اختلاف شیعه و اهل سنت گردید.

مدیر حوزه علمیه مازندران اظهار کرد: شیعه معتقد است که تنها خدای متعال و کسانی که اجازه از طرف خدا دارند، می توانند آزادی انسان را محدود کنند که نتیجه آن حاکمیت حضرت رسول(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام است، اما اهل سنت معتقدند که براساس چهار مبنای حاکمیت از جانب خدا بودن، بیعت، استخلاف و قهر و غلبه، حق تشکیل حکومت و محدود کردن آزادی انسان وجود دارد.

حجت الاسلام طاهری در پایان خاطر نشان کرد: اندیشه اهل سنت تاریخ صدر اسلام را ساخت و تاریخ سیاسی شیعه، اندیشه مترقی را ساخت که باعث ماندگاری اسلام ناب شد.

وی با تاکید بر ضرورت انس طلاب با نهج البلاغه، تصریح کرد: نهج البلاغه پس از قرآن، کتاب انسان سازی است و باید با ترویج معارف ناب علوی، از این اثر گرانسنگ مهجوریت زدایی شود.

انتهای پیام 313/48

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha