شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 آیت ‎الله اراکی

حوزه/ دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ریشه تمام مشکلات امروز جهان اسلام به دلیل دوری از فرهنگ اهل بیت(ع) است؛ جریاناتی در جهان اسلام ایجاد شود که روش کلی آنها کشتار و غارت است با احادیث اهل بیت(ع) که همان حدیث رسول الله است سنخیت دارد؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیتالله اراکی، پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از موسوعه« السنة النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه»، در مدرسه عالی دارالشفا قم با ذکر این مطلب که این کتاب خلاء جدی را در این عرصه از بین برد، گفت: تلاش این مجموعه در این راستا بود که یکی از خواسته های آیتاللهالعظمی بروجردی، حضرت امام(ره)، رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید معاصر را اجابت کرده باشد.

وی افزود: آنچه موجب قوام و دلگرمی و مایه حرکت و رشد در حوزه های علمیه شده است حضور بابرکت مراجع عظام تقلید است؛ اگر تصمیمی شکل در این عرصه ها شکل میگیرد به دلیل عزم و وجود مراجع عظام تقلید است.

استاد حوزه  علمیه قمبا بیان این مطلب که این کتاب به دنبال از انزوا خارج کردن احادیث اهل بیت(ع) در جهان اسلام منتشر شد، گفت: باید راهی باز شود که احادیث اهل بیت(ع) در بین مردم منتشر شود.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: نهجالبلاغه در جهان اهل سنت غریب به تمام معنا است، زیرا بسیاری از علمای اهل سنت از وجود کتابی چون نهجالبلاغه و کتابی چون صحیفه سجادیه که فاخرترین کتاب دعایی است، اطلاع ندارند؛ بسیاری از اشکالاتی که در کلان اجتماع مشاهده می‌شود از همینجا ناشی می‌شود و راه حل آن نیز ورود از چنین مدخلهایی از جمله موسوعه السنه النبویه است.

آیت الله اراکی بیان کرد: این کاری که انجام شده  انتهای راه نیست، بلکه ابتدای راهی است که باید توسط محققان طی شود؛لازم است که این ایده از نظر علمی تنقیح شود که ائمه اطهار(ع) ما، تمام روایات خود را مبتنی بر روایات رسول الله بیان کردند.

وی گفت: تمام این احادیث در واقع همان حدیث پیامبر است که این معنی نیازمند ترویج و تنقیه است؛ باید احادیث اهل بیت(ع) را از انزوا خارج کنیم؛ نباید این دنیا از این همه گنجینه عظیم اهل بیت(ع) بی‌بهره باشد؛ چرا باید در جوامع علمی چون الازهر و الزیتونه و حتی مدارس اهل سنت ایران این کتب حدیثی وجودندارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با ذکر این مطلب که جامعه اسلامی خود را از بخش عظیمی از معارف اهل بیت(ع) محروم کرده است، اظهارکرد: ریشه تمام مشکلات امروز جهان اسلام به دلیل دوری از فرهنگ اهل بیت(ع) است؛ جریاناتی در جهان اسلام ایجاد شود که روش کلی آنها کشتار و غارت است با احادیث اهل بیت(ع) که همان حدیث رسول الله است سنخیت دارد؟

آیت الله اراکی بیان کرد: جریانی که امروز در جامعه اسلامی شاهد هستیم با پشتیبانی برخی از اصحاب منبر و مدعیان علم در جامعه اسلامی روش قتل و غارت را ترویج داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha