چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت الاسلام حسینی نژاد رئیس مجمع عمومی طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

حوزه/ برای مقابله با جنگ نرم نه تنها طلاب و روحانیون و حوزه‌های علمیه باید بسیج شوند؛ بلکه تمام مردم باید بیش از جنگ تحمیلی آماده باشند تا در مقابل متجاوزان بایستند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی‌اکبر حسینی نژاد در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به ایام اعزام روحانیون به جبهه‌های جنگ گفت: اعزام مبلغ در آغاز جنگ توسط دفتر تبلیغات اسلامی انجام ولی دوره آموزشی توسط تیپ امام صادق(ع) برگزار می‌شد.

وی ادامه داد: روحانیون نیز مانند دیگر رزمنده‌ها تمام آموزش‌های نظامی لازم را دیده و به بعد به‌عنوان طلبه تبلیغی رزمی اعزام می‌شدند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب بیان کرد: طلاب استقبال زیادی برای حضور در جبهه‌ها داشته و همه نسبت دفاع از کشور احساس مسئولیت می‌کردند و با اینکه حضور در کلاس‌های درس برایشان بسیار مهم بود ولی رفتن به جبهه را از واجبات می‌دانستند.

وی گفت: بسیاری از طلابی بودند که می‌توانستند به درجات بالای علمی برسند ولی با حضور در جبهه‌ها به وظیفه خود عمل کردند و همانطور که آمارها نشان می‌دهد قشر روحانیون یکی از بیشترین آمارها از نظر اهدا شهید را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد با بیان اینکه اولین بار در سال 59 به جبهه اعزام شدم گفت: پس از گذراندن دوره آموزشی ابتدا به کرمانشاه و بعد به مناطق مختلف جنگی اعزام شدم، ابتدا سرپل ذهاب رفتم و بعدها به سمت ایلام و مهران نیز منتقل شدم.

وی تصریح کرد: وظیفه طلاب در آن مناطق  ، رزمی تبلیغی بود، در زمان عملیات در کنار دیگران در عملیات شرکت می‌کردیم و اگر عملیات هم نبود در پشت جبهه نماز جماعت برگزار کرده و به کارهای آموزشی دینی و مذهبی می‌پرداختیم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب ادامه داد: حضور طلاب در جبهه بسیار گسترده بود و از تمامی مدارس علمیه ده‌ها نفر در جبهه‌ها حاضر بودند و گاهی نوبتی می‌رفتند که درس‌ها تعطیل نشود.

وی با اشاره به اینکه درست است که جنگ به شکل سخت‌افزاری و در میدان‌های نبرد تمام شد، ولی جنگ ما تمام نشده است، گفت: جنگ امروز ما نرم‌افزاری است و دشمنان با استفاده از تهاجم فرهنگی می‌خواهند بر کشور ما غلبه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد با اشاره به اینکه دشمنان با استفاده از ماهواره و شبکه‌های مجازی وارد خانه‌های ما شده‌اند و با ما می‌جنگند، گفت: دیگر مانند هشت سال دفاع مقدس مرزهای جنگی مشخص نیست بلکه اکنون جنگ وارد خانه‌های مردم شده است.

وی عنوان کرد: برای مقابله با جنگ نرم دشمنان نه‌تنها طلاب و روحانیون و حوزه‌های علمیه باید بسیج شوند بلکه تمام مردم باید بیش از جنگ تحمیلی آماده باشند تا در مقابل متجاوزان بایستند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha