شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پرورش اصفهان

حجت الاسلام پرورش، بر نقش موثر خانواده در رسیدن به کمال و تقرب به خداوند متعال تاکید کرد و گفت: امروز دشمن، مصمم تر از هشت سال جنگ تحمیلی و در یک جنگ نابرابرتر از آن، بنیان خانواده اصیل اسلامی را نشانه گرفته و هدفش فتح خانواده هاست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام حسن پرورش، امروز در محفل انس با قرآن، در اصفهان با اشاره به دفاع مقدس، اظهار کرد: در دفاع مقدس ما شاهد یک جنگ نابرابر بودیم که دشمن با هدف فتح سرزمین ما و نابودی انقلاب اسلامی نوپا به ایران اسلامی حمله کرد و رزمندگان اسلام با کمترین امکانات او را در این هدف ناکام گذاشتند و در این راه از تمام هستی شان گذشتند.

وی  هفته دفاع  مقدس را  فرصت ارزشمندی دانست  که باید  از آن در جهت یادآوری رشادت ها و از جانگذشتگی شهدا  استفاده کرد، ابراز داشت: باید قبول کنیم که هم اکنون جنگ پایان نیافته است و دشمن پس از ناکامی در عرصه جنگ سخت، پا را فراتر گذاشته و فتح خانواده ها را با انواع ترفند ها و با تمام قوا  و امکانات خود در دستور کار قرار داده و متاسفانه تا حدودی هم موفق بوده است.

این پژوهشگر حوزوی در این خصوص به آیه ششم سوره تحریم  «يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا۟ قُوٓا۟ أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا . . . / ای کسانی که ایمان آورده اید خودتان و کسانتان را از آتش حفظ کنید . . .»، اشاره کرد و گفت: پاسداری از حریم خانواده و ناکام گذاشتن دشمن در فروپاشی آن وظیفه ای است که هم اکنون بر دوش همه ماست و همان طور که ملت ایران در برابر حمله رژیم بعثی سینه سپر کرد و او را در اهداف خود ناکام گذاشت امروز هم این وظیفه همچنان ادامه دارد، منتها این مجاهدت در جبهه ای متفاوت با جبهه های هشت سال دفاع مقدس است و آن تلاش در جهت ناکامی دشمن در عرصه جنگ نرمی است که بسیار پیچیده تر و نیازمند هوشمندی و بصیرت بیشتری است.

حجت الاسلام پرورش  افزود: در این جهان همه چیز به جا آفریده شده  و خانواده هم بنا به آیات قرآن کریم جایگاه آرامش و تعالی و کمال انسان است،  این در حالی است که امروز دشمنان در صدد بر هم زدن این توازن بوده و با القا و تبلیغ  لذت گرایی فردی و اولویت دادن به آن در پی متلاشی کردن نهاد مقدس خانواده هستند.

این پژوهشگر حوزوی، مفهوم خانواده در غرب را بسیار متفاوت با مفهوم خانواده در شرق و کشورهای اسلامی خواند و گفت: دشمنان سعی می کنند با استفاده از تمام امکانات، خانواده را در کشور های اسلامی نیز متلاشی کرده و به اهداف شوم خود برسند.

 وی با بیان اینکه بعضی از خانواده ها تبدیل به یک خوابگاه یا رستوران شده اند گفت: این وضعیت، فاصله بسیار زیادی با خواست خداوند متعال از خانواده به عنوان یک جایگاه آرامش بخش دارد.

حجت الاسلام پرورش با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) «یک ساعت نشستن مرد در کنار همسرش ثوابی بالاتر از اعتکاف در کنار خانه خدا دارد» گفت: آیا دشمن با تمام حیله ها و نیرنگ های خود، گذاشته است این فرهنگ متعالی اسلام در خانواده های امروز جامعه ما ریشه پیدا کند؟

وی با بیان این که  راه اصلی رسیدن به کمال و تقرب به خداوند متعال  از دل خانواده می گذرد و نهادینه شدن این فرهنگ و این نگاه به خانواده را راهکار حل بسیاری از مشکلات و ناسازگاری های خانوادگی دانست و گفت: مرحوم آیت الله حائری یزدی که خدمات شایانی به تشیع کرده است و یکی از خواص روزگار خود بود، تمام داشته هایش را مرهون خدمت کردن به همسرش می داند، چرا که  همسر ایشان فلج بوده، تا پایان عمر به خدمت او می پرداخته است.

حجت الاسلام پرورش، در ادامه به  اهل بیت (ع) به عنوان  الگو و نمونه  اشاره کرد و گفت: امروز بزرگترین دارایی ما شیعیان پیروی از اهل بیت(ع) است و باید در مسیر این بزرگواران حرکت کنیم.

وی در پایان، خانواده ای را که در انتخاب مسیر زندگی به قرآن کریم  و اهل بیت علیهم السلام متمسک می شود را از تمام فتنه های دشمنان مصون خواند و گفت: امروز وظیفه همه مسلمانان و دلسوزان جامعه، دفاع از نهاد مقدس خانواده با تبلیغ سبک زندگی اسلامی است که قطعا چنین تلاشی، مجاهدت در راه خدا و ارزش های دین مبین اسلام است.

  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha