جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مجتبی داوودی

حوزه/ رئیس بسیج طلاب و روحانیون استان یزد در مدرسه حضرت زینب(س) یزد با توصیه به تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: هر طلبه با رعایت خیلی از مسائل در محیط خانواده خود می تواند به اقتصاد مقاومتی کشورمان ایران کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد؛ حجت الاسلام مجتبی داوودی، رئیس بسیج طلاب و روحانیون استان یزد در کارگاه آموزشی فن بیان، در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درمورد اقتصاد، گفت: ایشان می فرمایند «امروز عرصه اقتصاد به خاطر سیاست های خصمانه ی آمریکا یک عرصه کارزار است،یک عرصه جنگ است»"

وی، وجود نیروی انسانی را به عنوان یکی از عوامل رسیدن به اهداف اقتصادی دانست و افزود: ایران به عنوان یکی از کشورهای جوان دنیا شناخته می شود، در حالی که جوانان بسیاری با تحصیلات عالیه بیکارند.

رئیس بسیج طلاب و روحانیون استان یزد تصریح کرد: «مواد اولیه خام» به وفور در کشور به ویژه در بخش معادن یافت می شود که می تواند باعث پویایی یک اقتصاد شود و کشور ما از نظر تولید انرژی و دارابودن سوخت های فسیلی نفت و گاز دارای رتبه های برتر جهان است.

*عوامل رشد اقتصادی کشور

وی ادامه داد: «سرمایه ملی»، «بازار مصرف» و «دانش و فن آوری» از دیگر عوامل مهم برای رشد اقتصاد در یک کشور است، پس چرا با وجود آماده بودن همه عوامل برای رسیدن به این اقتصاد پویا اما شاهد یک اقتصاد پیشرفته نیستیم؟

حجت الاسلام داوودی خاطرنشان کرد: باید با خود باوری و همتی والا، برنامه ریزی صحیح و آگاهی دادن به مردم در این زمینه گام های بلندی را برداشت و شما بانوان طلبه به عنوان کسانی که نقش بسیار مهمی در این راستا دارید می توانید به موفقیت در یک اقتصاد رو به رشد به خانواده هایتان کمک بزرگی کنید.

رئیس بسیج طلاب و روحانیون استان یزد توصیه کرد: بانوان طلبه تحقق اقتصاد مقاومتی را از خانواده خود آغاز کنند و باید به دنبال تولید و کارآفرینی باشیم و هر طلبه با رعایت خیلی از مسائل در محیط خانواده خود  می تواند به اقتصاد مقاومتی کشورمان ایران کمک کند.

*عوامل پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی/اهمیت مدیریت مصرف در خانواده

حجت الاسلام داوودی، عواملی از جمله توسعه بخش صادرات، اعتماد به دانشمندان ایرانی، بالابردن ظرفیت دانشگاه ها و استفاده از صنعت بومی را در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی مهم و مؤثر خواند.

وی ضمن بیان یکی از اقدامات مؤثر در خانواده ها به مدیریت مصرف اشاره کرد و افزود: مدیریت مصرف هم یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد و می توان با آگاهی دادن به مردم و خانواده ها از بسیاری از اتلاف انرژی ها جلوگیری کرد.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha