دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام فردوسي پور

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان، ارتقاء قدرت نویسندگی و نظریه پردازی طلاب را مهم دانست و نظام دینی، خانواده و اقتصاد را به عنوان سه محور مهم در انجام فعالیت های پژوهشی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام محمد فردوسی پور، در چهارمین اجلاسیه معاونان پژوهشی حوزه علمیه خراسان، با بیان این که اگر نظام آموزشی حوزه های علمیه پژوهش محور نباشد، قدرت اثرگذاری کمتری خواهد داشت، گفت: بدون تردید رشد حوزه های علمیه از فعالیت های علمی و پژوهشی طلاب و روحانیون سرچشمه می گیرد.

وی، نظام دینی، خانواده و اقتصاد را برخی از مهم ترین عرصه ها برای انجام فعالیت های پژوهشی از سوی طلاب برشمرد و اظهار کرد: درس خواندن نمی تواند برای طلبه به تنهایی توفیق چندانی داشته باشد و اگر این درس خواندن مبتنی و همراه با پژوهش باشد، قدرت نویسندگی و نظریه پردازی طلاب ارتقاء می یابد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان با اشاره به حکم انتصاب اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان و توجه رهبر معظم انقلاب به مسئله پژوهش و پرورش طلاب نظریه پرداز، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خراسان براي پاسخگویی به منویات ايشان گام برمی دارد و بحث کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی در این زمینه می تواند مؤثر باشد.

حجت الاسلام فردوسی پور ادامه داد: بررسی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دهه اخیر نشان می دهد که ایشان نگاه ویژه ای به مسئله تحقیق، پژوهش و تولید علم دارند و روحانیت به مانند سایر مراکز و نهادهای علمی باید در این جهت فعال باشد.

وی، تفکیک معاونت پژوهش و آموزش حوزه علمیه خراسان را گامی براي توجه بیشتر به مسئله پژوهش در حوزه های علمیه دانست و افزود: در فضاهای دانشگاهی و آکادمیک بحث پژوهش بیشتر از آموزش مورد تأکید مي باشد و حوزه علمیه خراسان هم تلاش زیادی در زمینه تبیین اهمیت مسئله پژوهش برای طلاب داشته است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان، با مهم خواندن پژوهش و تحقیق و مسئله نوشتن و دست به قلم شدن طلاب، بر اهمیت برگزاری کلاس های پژوهشی برای بالا بردن توانایی های علمی و پژوهشی طلاب و ایجاد خلاقیت و نوآوری در ایشان تأکید کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha