پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
مجروح شدن بیش از ۵۰ فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست

حوزه/ در درگیری‌هایش شدید میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در خارج از دانشگاه القدس در محله ابودیس، نیروهای امدادگر خبر از مجروح شدن ۵۲ جوان فلسطینی دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از maannews.com، بعد از ظهر روز گذشته در درگیری‌هایش شدید میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در خارج از دانشگاه القدس در محله ابودیس در بیت‌المقدس اشغالی، بیش از 50 جوان فلسطینی مجروح شدند.

خدمات آمبولانس هلال احمر فلسطین در این باره به خبرنگاران گفت که نیروهای امدادگر، 52 تن را تحت مداوا قرار داده‌اند که این افراد مورد شلیک گلوله‌های پلاستیکی قرار گرفته یا از اثرات استنشاق گاز اشک آور رنج می‌بردند. بنا به گزارش‌ها یکی از قربانیان این حادثه نیز در پی شکستگی دست ناشی از گلوله پلاستیکی به بیمارستان منتقل شد.

محمد ابو الزیت سخنگوی دانشگاه القدس به خبرنگاران گفت: هرچند درگیری‌ها در خارج از محوطه دانشگاه اتفاق افتاد، اما چندین کپسول گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی نیروهای اسرائیلی به داخل زمین‌های دانشگاه شلیک شدند.

پلیس و نیروهای اسرائیلی در سال‌های گذشته به دلیل استفاده بیش از اندازه از خشونت علیه فلسطینیان خصوصا جوانان و کودکانی که تهدیدی علیه آنان محسوب نمی‌شوند، تحت انتقاد شدید جوامع حقوق بشر بین‌المللی قرار گرفته‌اند. به گفته اسناد سازمان ملل، از آغاز سال جدید، نیروهای اسرائیلی هر 2 هفته یک بار به طور میانگین 74 فلسطینی را در کرانه باختری اشغالی مجروح کرده‌اند که رقم نهایی این آمار 2 هزار و 679 نفر می‌باشد. طبق اسناد موجود از تاریخ 1 اکتبر سال گذشته تا 1 اکتبر امسال، نیروهای ارتش اسرائیل62 فلسطینی را در درگیری‌ها به شهادت رسانده‌اند. و در همین اواخر نیز یک نوجوان 15 ساله در درگیری‌های غزه در اثر اصابت منور به ناحیه سر، جان خود را از دست داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha