جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سید مجتبی موسوی راسخ

حوزه/ حجت الاسلام محمدی با تاکید بر اینکه عاشورا یک نهضت عظیم فرهنگی است ، گفت: عزاداران نباید معنویات حاصل از عاشورا را به سادگی از دست بدهند.

حجت الاسلام سید مجتبی موسوی راسخ در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در قزوین،  به نهضت تاریخ ساز وعزت آفرین سالار شهیدان اشاره وگفت: درکلاس درس امام حسین(ع) باید درس زندگی آموخت و بتوانیم آن حضرت را امام، پیشوا و مقتدای خود قرار دهیم و آنگونه عمل کنیم که از ما می خواستند و می خواهند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:  نهضتی که درخت دین را با خون آبیاری کرد و فلسفه اصلی آن مبتنی بر معروف گستری و منکرزدایی بود.

معاون برنامه ریزی ومالی  حوزه علمیه قزوین به بیعت نکردن سید الشهدا (ع) با یزید بیان داشت: این امام همام و خستگی ناپذیر،  در کمال شجاعت و اخلاص پس از بیعت نکردن با یزید، سفرعشق را  آغاز کرد و از مدینه تا مکه و از مکه  تا کربلا سفیر هدایت شد و خطابه ها و سخنان روشنگرانه و پر شور آن حضرت شاهد مثال آشکار،امر به معروف و نهی از منکر زبانی و کلامی اوست.

وی، پرورش الگو وشناساندن آن را از مهمترین راه های انتشار و تبلیغ اندیشه اسلامی و مکتب فکری امام حسین (ع) دانست وخاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در قیام عاشورا اقشار مختلف جامعه از پیر و جوان حضور داشتند، باعث شده است که از عاشورا مکتبی الگوساز و تربیت کننده انسان قرآنی شکل بگیرد که درهمین راستا یکی از آثار ارزشمند نهضت عاشورا الگوو سازی والگو پذیری آن است.

  حجت الاسلام موسوی ادامه داد: خانواده ها می توانند سیره عملی امام حسین (ع) را در زمینه های تشکیل خانواده، نحوه تربیت فرزندان و نحوه رشد و تعالی خانواده درمسیر کمال انسانی را الگو و سرمشق خود قرار دهند.

استاد حوزه علمیه قزوین  در ارتباط با تاثیرات اجتماعی و فردی فرهنگ و آموزه های نهضت عاشورا اظهار کرد: درس های قیام امام حسین (ع) و یارانش در حوزه اجتماعی شامل رفع جهالت و ضلالت از میان مردم، خیزش و جنبش عمومی، حرکت و اقدام تنها برای رضای خدا است.

وی در پایان از عزاداران خواست تا معنویات حاصل از  عاشورا را به سادگی از دست ندهند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha