جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فقه سیاسی

حوزه/ مسئول انجمن مطالعات سیاسی حوزه از تدوین بیش از ۸۰۰ موضوع نیازسنجی فقه سیاسی و موضوعات پژوهشی در این انجمن خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیدباقری در دیدار اعضای انجمن مطالعات سیاسی حوزه  علمیه قم با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه گفت: این انجمن از 1383 به همت فعالان حوزوی تحصیل کرده در رشته های علوم سیاسی و مرتبط با آن، راه اندازی شد که از انجمن های قدیمی حوزه نیز به شمار می رود.

وی افزود: این انجمن حدود دویست عضو دارد که اعضای آنها معمولا دارای درجه کارشناسی ارشد و دکتر ها هستند؛ از میان 200 نفر عضو این انجمن 100 نفر دارای مدرک دکترا و مابقی کارشناسی ارشد هستند.

مسئول انجمن مطالعات سیاسی حوزه بیان کرد: یکی از کارهای عمده ای که انجمن مطالعات سیاسی حوزه به انجام رسانده، انتشار نشریه سیاست متعالیه است که تلاش آن بر این است که رویکردی نو به اندیشه سیاسی اسلامی داشته باشد.

وی گفت: در سه سال اخیر برنامه های گسترده ای انجام شده است که یکی ازمهمترین آنها، برگزاری جشنواره بین المللی امام خمینی(ره) بود؛ همچنین با برگزاری نشست های مختلف در عرصه فلسفه سیاسی، گروه های مختلف با رویکردهای چون تفسیر قرآن  و.. در این انجمن تشکیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدباقری بیان کرد: 12 گروه در این انجمن مشغول به کار هستند که ماهانه نشست های مختلفی را با حضور اساتید حوزه برگزار می کنیم؛ مهمترین گروه این انجمن، گروه فقه سیاسی و انقلاب اسلامی، قرآن و سیاست و سلفی پژوهی است.

وی در پایان از تدوین بیش از 800 موضوع نیازسنجی فقه سیاسی و موضوعات پژوهشی در این انجمن خبرداد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha