جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله علم الهدی-دیدار قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی

حوزه/ آیت الله علم الهدی با اشاره به مديريت عالمانه و مبتني بر تعاليم اسلام آيت الله واعظ طبسي، گفت: توسعه و تحولي كه در بخش هاي فرهنگي و اقتصادي آستان قدس رخ داد، مي تواند به عنوان واحد درسي در دانشگاه ها و مراكز آموزشي تدريس شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، در ديدار با قائم مقام توليت و شوراي معاونان و مشاوران آستان قدس رضوي گفت: اقدامات شايسته و ابتكارات ارزشمندي كه در آستان قدس رضوي در حال انجام است را مي توان در امتداد همان توسعه اي دانست كه مرحوم آيت الله واعظ طبسي(ره) بنا نهادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: مرحوم آيت الله واعظ طبسي از ذخائر اسلام و انقلاب بودند كه از همان روزهاي نخست انقلاب اسلامي، امام راحل(ره)، ايشان را تقديم حضرت امام رضا(عليه السلام)كردند.

وي تصريح كرد: وضعيت و شرايطي كه آستان قدس رضوي پيش از انقلاب و در زمان پهلوي داشت، بسيار اسفناك بود و عوايد موقوفات در راه هاي غيرمتعارف و ناشايست هزينه مي شد.

امام جمعه مشهد با اشاره به مديريت عالمانه و  مبتني بر تعاليم اسلام در دوره توليت آيت الله واعظ طبسي، بيان داشت: توسعه و تحولي كه در اين مجموعه در بخش هاي فرهنگي و اقتصادي رخ داد، مي تواند به عنوان واحد درسي در دانشگاه ها و مراكز آموزشي تدريس شود.

آيت الله علم الهدي با بيان اينكه قبل از انقلاب جريان فرهنگي تسلط دربار بر آستان قدس رضوي در بدنه اجرايي و مديران اين مجموعه رسوخ كرده بود، گفت: محو كردن آن جريان فرهنگي و ايجاد و بسط فرهنگ ديني و اسلامي كار بزرگي بود كه پس از انقلاب اسلامي انجام شد و ثمره مجاهدتها، تقوا و اخلاص مرحوم آيت الله واعظ طبسي است.

نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوي بايستي در خدمت شخصيت اخلاقي و منويات حضرت امام رضا(عليه السلام) باشد و در برنامه ريزي ها، سياستگذاري ها و تعامل با مردم، سيره و منش حضرت پياده شود.

امام جمعه مشهد با اشاره به اقداماتي كه در دوره مديريت تولیت جدید در آستان قدس رضوي آغاز شده است، افزود: توسعه خدمات به زائران و مجاوران و تلاش براي رفع محروميت و توجه به فقرا و مستمندان، اقدامات شايسته و قابل تقديري است.

در ابتداي اين ديدار، قائم مقام توليت آستان قدس رضوي به ارائه گزارشي از اقدامات صورت گرفته پرداخت و گفت: ايجاد معاونت امداد مستضعفان، آغاز عمليات اجرايي زائرشهر، برنامه ريزي براي ساخت مسكن براي محرومان و آغاز به كار نمايندگي هاي آستان قدس رضوي در استان ها براي توسعه خدمت به اقشار محروم از اهم اقداماتي به حساب می آید كه تاكنون صورت گرفته است.

سيد مرتضي بختياري با اشاره به مفاد حكم مقام معظم رهبري در انتصاب توليت آستان قدس رضوي گفت: همه همكاران و بدنه  كاركنان اين مجموعه معنوي مصمم هستند تا براي اجرا و تحقق مطالبه ها و منويات مقام معظم رهبري مجاهدانه تلاش نمايند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha