یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با مراجع و علما

حوزه/ رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بر لزوم بررسی پدافند غیرعامل از منظر دین تاکید کرد و گفت: این سازمان در همه حوزه های زیستی، پرتوی، شیمیایی، سایبری و ... فعالانه نقش ایفا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز در دیدار با آیت الله محمدجواد فاضل که در دفتر مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی برگزار شد، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پدافندغیرعامل مصون سازی کشور در برابر تهدیدات است، اظهار داشت: ایشان این مصونیت را به گونه ای تعریف کردند که اگر دشمن تهدیدات خود را عملی کند، نباید اتفاقی در کشور رخ دهد و به نوعی پدافندغیرعامل باید خنثی کننده تهدیدات کشور باشد.

وی تصریح کرد: ما امروز در دوره ای از زمان قرار داریم که تهدیدات در حال تغییر ماهیت هستند و فقط اختصاص به حوزه نظامی ندارد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه طیف تهدیدات متغیر و متنوع شده است، اظهار داشت: تقریبا طیفی از تهدیدات در حوزه های فناوری متمرکز شده است؛ فناوری ها دارای هم فرصت خدمت و هم تهدید هستند و باید رویکرد ما و کشور نسبت به این فناوری ها هوشمندانه باشد.

سردار جلالی با بیان اینکه امروز نه میتوان از فناوری ها روی برگرداند و نه میتوان تهدیدات را نادیده انگاشت، ابراز داشت: رویکرد استفاده از فناوری و مقابله با تهدیدات در همه عرصه ها لازم است.

وی با اشاره به اینکه امروز در حوزه سایبری، خدمات فناوری اطلاعات توسعه پیدا کرده و استفاده از آنها اجتناب ناپذیر و فراگیر شده است؛ اظهار داشت: فناوری اطلاعاتی علاوه بر این خدمات، تهدیدات زیادی را هم تولید می کند که می تواند مفاهیمی مثل جنگ را در خود جای دهد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: ترکیب فناوری اطلاعات با ارتباطات، بانک، صنعت، نفت، گاز و هسته ای می تواند علاوه بر خدمات، موجی از تهدیدات را نیز دربرداشته باشد.

سردار جلالی با اشاره به اینکه امکان انفجار و تخریب با استفاده از فناوری های سایبری در جنگ های این حوزه وجود دارد، اظهار داشت: تهدیدات در ذات فناوری ها شکل می گیرد و متغیر هستند و با زندگی مردم تلفیق شده اند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در حوزه امنیت غذایی سه شاخصه کمیت، سلامت و حلّیت غذا مورد نظر است، ابراز داشت: امروز ممکن است ورود تکنولوژی و دستکاری های ژنتیکی و محصولات تراریخته برای مردم خطر تولید کند و موجب توسعه سرطان باشد.

سردار جلالی تصریح کرد: در پدافندغیرعامل امنیت غذایی، باید علاوه بر تامین غذا از نظر کمیت و ارزیابی سلامت، حلیّت را علما مشخص کنند.

وی افزود: امروز دانشمندان در موضوع سلامت بحث می کنند اما آیا تغییرات ژنتیکی غذاها موجب حلال و حرام شدن محصولات می شود، بحث های جدی دارد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: از آنجا که با طیفی از تهدید مواجه هستیم تلاش می کنیم در حوزه های مختلف راهکارهایی را بیابیم تا بتوان از فرصت فناوری ها استفاده و با تهدیدات آنها مقابله کرد.

سردار جلالی در پایان بر لزوم بررسی پدافندغیرعامل از منظر دین تاکید کرد و گفت:  سازمان پدافند غیرعامل در همه حوزه های زیستی، پرتوی، شیمیایی، سایبری و ... فعالانه نقش ایفا خواهد کرد. 

انتهای پیام313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha