شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام منصور فرجی مدیر حوزه کاشان

حوزه/ مشکلات جامعه از آنجا شروع شده که حلال خدا حرام و حرام خدا حلال تلقی می شود و هیچ کس عکس العملی نشان نمی دهد، لذا نباید بگوییم همه مشکلات مانند بدحجابی و بی تقوایی تقصیر دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی، امروز در نهمین روز زیارت پر فیض عاشورا که در خانه تاریخی آل یاسین کاشان برگزار شده بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه همه واجبات را انجام می دهیم، ولی جامعه با آسیب هایی مانند بد اخلاقی، بد حجابی، طلاق و خانواده های متزلزل مواجه است،به دلیل آن است که دعا و قرآن می خوانیم ولی به معنای آن توجه نداریم.

وی با بیان اینکه آسیب های جامعه برگرفته از گناهان ماست، تصریح کرد: برخی افراد نماز می خوانند، ولی در زندگی آنان تاثیری ندارد.

مدیر حوزه علیمه کاشان ادامه داد: آسیب شناسی دینی یکی از ضروریات جامعه اسلامی است، به طور مثال در ماه رمضان ختم قرآن داریم، ولی دریغ از این که به یکی از آیه ها عمل کنیم و فقط به دنبال آن هستیم که جزء قرآن را تمام کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی با اشاره به اینکه معنویت در مجالس و منابر تقویت شود، تاکید کرد: با خواندن دعا باید تغییری در احوالات ما به وجود آید، نه این که در طول عمر بارها و بارها این کلمه را تکرار کنیم و معنای آن نفهمیم.

وی افزود: مشکلات جامعه از آنجا شروع شده که حلال خدا حرام و حرام خدا حلال تلقی می شود و هیچ کس عکس العملی نشان نمیی دهد، بنابراین نباید بگوییم همه مشکلات جامعه مانند بدحجابی و بی تقوایی تقصیر دشمن است.

مدیر حوزه علمیه کاشان با بیان اینکه وقتی جامعه دچار آسیب می شود ما نیز باید در برابر آسیب ها مقاومتر عمل کنیم، خاطر نشان کرد: گاهی مجالس و منابر از مباحث کلیدی، اخلاقی، احکام و آموزه های دینی خالی می شود و همه مشکلات را به فتنه آخر الزمان نسبت می دهیم.

وی تصریح کرد: عصاره دین آشنایی با فلسفه آن است و انقلاب اسلامی عاشورا، محرم و فصل جدیدی از دین را برای جهانیان گشود.

مدیر حوزه علمیه کاشان، ولایت فقیه را بزرگترین چالش پیش روی دموکراسی امروز برشمرد و گفت: ولایت فقیه همه عرصه دنیا را درنوردیده، بنابراین باید قدرت نمایی اسلامی را در خودمان تقویت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی با تاکید بر اینکه آسیب های اجتماعی را می بینیم ولی به آسیب های فردی بی توجه هستیم، تصریح کرد: بی توجهی به آموزه های اخلاقی موجب می شود آسیب های اجتماعی نمود و ظهور پیدا کنند.

وی بیان کرد: مقام  معظم رهبری بر تربیت حافظان قرآن تاکید دارند و معنای آن این است که همه افراد با قرآن ارتباط داشته باشند، چون کسی که با قرآن در ارتباط نباشد فتنه ها به او آسیب می زنند، لذا بصیرت نیاز جامعه است و به این وسیله می توانیم دوست و دشمن را از همدیگر تشخیص دهیم.

مدیر حوزه علمیه کاشان با بیان این که میراث دار خون شهدا هستیم و انقلاب اسلامی بخشی از میراث کربلا است، گفت: شهدا حق بزرگی به گردن همه ما دارند و زمانی که امام زمان(عج) ظهور کند قدر و منزلت شهدا مشخص می شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha