شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسملین غلامرضا شریفی معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه قم گفت: با توجه به استقبال بی نظیر و گسترده طلاب و فضلای حوزه های علمیه پیش بینی می کنیم امسال بیش از ۱۰ هزار طلبه راهی زیارت اربعین حسینی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا شریفی امشب در دیدار اعضای  فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با آیت الله  العظمی مکارم شیرازی اظهارداشت: با توجه به استقبال 7 هزار نفری طلاب در سال گذشته ستاد اربعین حسینی با هدف ساماندهی و برنامه ریزی بهتر طلاب حوزه های علمیه تشکیل شد.

وی ادامه داد:  طرح آموزشی اربعین با عنوان «لوای اربعین» از سوی حوزه علمیه استان قم ویژه طلاب زائر امام حسین(ع) در ایام اربعین حسینی(ع) به اجرا در آمد.

حجت الاسلام و  المسلمین شریفی بیان داشت: در این دوره‌های آموزشی بیش از3هزار500 طلبه سطوح مختلف حضور پیدا کردند و در سه سطح مبانی، معارف و روش‌ها، آموزش های کاربردی را در حال آموزش می باشند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم ادامه داد: در بخش مبانی؛ کارکردهای زیارت اربعین، وحدت حول محور امام حسین(ع)، شناخت دشمن و نظام سلطه آموزش داده ‌شد.

وی افزود: در بخش معارف نیز فضایل و آداب زیارت، شناخت عراق، سفر امن، احکام، تاریخچه زیارت اربعین، آسیب‌ها و راهکارها و شاخصه‌های زندگی جهادی آموزش های لازم را پشت سر گذاشتند.

حجت الاسلام و المسلمین شریفی تصریح کرد: همچنین در بخش روش‌ها نیز لغات عربی و انگلیسی و تبلیغ چهره به چهره به طلاب شرکت‌کننده آموزش داده ‌شد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم افزود: سال گذشته 7 هزار نفر از طلاب حوزه قم مجوز اعزام به عراق را گرفتند و امسال هم امیدواریم که 10 هزار نفر از طلاب این مجوز را بگیرند.

وی با بیان اینکه ، دوره آموزشی اربعین تا پنجم صفر ادامه خواهد داشت، گفت: برنامه آموزش و اعزام مبلغ در سال‌های آتی هم دنبال می‌شود.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha