شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت اللهی

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: باید درس های کربلا برای زن مسلمان و محورهای مورد تاکید مقام معظم رهبری، مانند سبک زندگی اسلامی و تقویت روحیه مقاومت تبیین شوند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت اللهی در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمیه قزوین برگزارشد به حضور میلیونی ملت ایران با پای پیاده در مراسم معنوی اربعین اشاره کرد و گفت: چند سالی است که اربعین حسینی با شور وصف نشدنی برگزار می شود و زائران و عاشقان امام حسین(ع) از سرتاسر دنیا با قلب های آکنده از نور بصیرت با پای پیاده عزم حرم حسینی می شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: اربعین به دلیل قداست زمان و مکان آن، فرصت مناسبی برای برنامه ریزی زندگی شخصی و دنیا و آخرت افراد است.

حجت الاسلام نعمت اللهی بر الگوگیری بانوان از حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) تاکید و بیان داشت: باید درس های کربلا برای زن مسلمان و محورهای مورد تاکید مقام معظم رهبری مانند سبک زندگی اسلامی و تقویت روحیه مقاومت تبیین شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به حضور جمعیت چشمگیری از بانوان ایرانی و غیرایرانی در مراسم پیاده روی اربعین، ترویج و گسترش این فرهنگ در اقصی نقاط کشور و جهان امری لازم و ضرروی است.

وی به اهداف قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و عنوان داشت: امر به معروف و نهی از منکر، اصلاح امت، اقامه نماز از مهمترین اهداف قیام عاشوراست و پیروان حضرت باید در این مسیر گام بردارند.

حجت الاسلام نعمت اللهی ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای مدافع حرم، اظهارکرد: گاهی شهادت در جهان اسلام موجب احقاق حقی می شود و گاهی دفاع از سرزمین و درهر کجایی، این کار ارزشمند است و هر یک از این شهیدان در مقاطع و صحنه های مختلف، توانسته اند افتخارات بزرگی را بیآفرینند.

وی تصریح کرد: همه این جانفشانی ها چه در دوران پیروزی انقلاب، چه در دوران پر افتخار دفاع مقدس و چه امروز، کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha