شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سید کمیل باقرزاده

حوزه/ فعال فضای مجازی با اشاره به ضرورت حضور مبلغان در فضای مجازی گفت: ایام اربعین دروازۀ ورود به تبلیغ بین المللی در فضای مجازی است.

حجت الاسلام سید کمیل باقرزاده در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»، گفت: ظرفیت بزرگی که فضای مجازی برای تبلیغ دین ایجاد کرده قابل تردید نیست و همگان به این نکته معترفند که این فضا می تواند دایره مخاطبان معارف دین را گسترش دهد.

وی افزود: ظرفیت بزرگی که قیام امام حسین (علیه السلام) برای تبلیغ دین ایجاد کرده، گسترۀ این ظرفیت را دو چندان کرده و ظرفیت بین المللی اربعین هم آن را به اوج خود رسانده است.

این فعال فضای مجازی تاکید کرد: هر کدام از این سه عرصه نیازمند تربیت نیروهای متخصص است و اگر این اتفاق رخ دهد شاهد آن خواهیم بود که به زودی طلاب و فضلای زباندان و آشنای به معارف اسلامی بتوانند فضای مجازی بین المللی را مدیریت کنند.

حجت الاسلام باقرزاده اربعین را دروازه ای برای ورود به تبلیغ در حوزه بین المللی در فضای مجازی دانست و یادآور شد: می توانیم پس از اربعین هم این شبکه را توسعه دهیم تا هر زمان به حضور طلاب انقلابی فاضل نیاز داشتیم اقدام کنیم و تاثیرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه تعداد طلاب فعال در فضای مجازی کم نیست افزود: بعضی از این طلاب با هویت طلبگی خود در فاضی مجازی ظاهر نمی شوند و تقاضای من این است که حتما نقش طلبه بودن خود را ابراز کنند چون مخاطبان از انها تأثیر می پذیرند.

فعال فضای مجازی ضرورت حضور طلاب در اقدامات جمعی در فضای مجازی را مهم برمرد و گفت: غیر از اربعین موضوعات زیادی داریم که مردم و فعالان فضای مجازی دربارۀ آن حرف می زنند، اما نقش طلاب کم رنگ است و در این حالت زمینه برای به انحراف کشیده شدن آن جریان در فضای مجازی فراهم تر می شود.

حجت الاسلام باقرزاده با اشاره به اینکه حضور طلاب در فضای تبلیغ مجازی اربعین هنوز در آغاز راه است تصریح کرد: متأسفانه آن مقدار که برای تربیت مبلغان در فضای حقیقی اربعین همت شده، هنوز برای حضور مبلغان در فضای مجازی سرمایه گذاری نشده است در حالی که می توان از ظرفیت گروه های تبلیغی خودجوش در این زمینه استفاده کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha