شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اربعین حسینی

حوزه / حجت الاسلام طهماسبی گفت: یکی از اصول مهم برای مراسم اربعین توجه به گفتمان سازی است و این مهم به فعالیت نخبگان، هنرمندان، اساتید و افراد حوزوی بازمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی طهماسبی، عصر امروز در جمع طلاب مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین، با اشاره به برگزاری  مراسم اربعین حسینی و حضور میلیونی  ملت ایران در این مانور بزرگ معنوی، گفت: همایش اربعین حسینی در واقع تجلی قدرت مسلمانان و امت اسلامی است که  آثار و برکات فراوانی در خنثی‌سازی توطئه‌های کور دشمنان این مکتب دارد.

وی خاطرنشان کرد: جوهره اخلاص در نهضت عاشورا این قیام الهی را تا ابد ماندگار کرده و در طول اعصار و قرون باید دانست که اربعین حسین(ع) نیز امتداد همین عاشوراست، امتدادی که فرصتی دیگر برای دلدادگان به اهل بیتش به دست می‌دهد و اربعین چراغ و نوری از چلچراغ و مشعل عاشورا است و پیاده روی اربعین راهی برای رسیدن به این نور عاشورایی است.

استاد حوزه علمیه قزوین، تلاوت قرآن کریم، قرائت زیارت اربعین و زیارت عاشورا امام حسین(ع) و شهدای کربلا را از آداب روز اربعین برشمرد و گفت: واقعه کربلا نه تنها عملی مذهبی و آیینی، بلکه یادآوری مجدد نقشه راهی است که امامان معصوم(ع) برای مقابله با ظلم، حق طلبی و عدالت خواهی پیش روی رهروان خود قرار دادند.

وی افزود: اربعین بزرگترین گردهمایی مسلمانان جهان است و بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ عاشورایی محسوب می‌شود.

امام جمعه شهرستان البرز ادامه داد:  اربعین تجلی حضور باشکوه مردان و زنانی است که عشق به اهل بیت(ع) را به منصه ظهور می رسانند و بدون هراس از تهدید ها ومشکلات پا در دیارعشق می گذارند.

وی، به حضور روحانیون در این مراسم معنوی اشاره واظهارکرد: روحانیون حوزه علمیه باید با لباس روحانیت در این مراسم وهمراه با زائران اربعین حسینی حضور داشته که می توانند ارتباط و تعامل خوبی با زائرین به خصوص جوانان داشته  باشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha