شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اربعین حسینی

حوزه/ شرایط اعزام طلاب و روحانیون استان یزد برای پیاده روی اربعین و پیشگیری از بروز هر نوع مشکلات احتمالی اعلام شد.

حجت الاسلام سید مهدی حسینی راد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، به ثواب پیاده رفتن به زیارت سیدالشهداء(ع) اشاره کرد و گفت: پیاده روی اربعین از اجر بسیاری برخوردار است. همان گونه که امام صادق(ع) درباره ثواب زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده می‌فرماید: کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمى که برمى‏دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى‏ فرماید و یک درجه مرتبه ‏اش را بالا مى‏ برد، وقتى به زیارت رفت، حق تعالى دو فرشته را موکل او مى‏‌فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج می‌شود را نوشته و آنچه شر و بد است را ننویسند و وقتى برگشت با او وداع کرده و به وى مى‏‌گویند: اى ولىّ خدا! گناهانت آمرزیده شد و تو از افراد حزب خدا و حزب رسول او و حزب اهل‌بیت رسولش هستی، به خدا قسم! هرگز تو آتش را به چشم نخواهی دید و آتش نیز هرگز تو را نخواهد دید و تو را طعمه خود نخواهد کرد.(کامل الزیارات ص134)

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه یزد افزود: با در پیش بودن ایام اربعین سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و استقبال گسترده طلاب و روحانیون جهت شرکت در این راهپیمائی عظیم، با توجه به برنامه‌ریزی‌های وزارت کشور، سازمان حج و زیارت و ستاد مرکزی اربعین و سفارت عراق جهت برگزاری باشکوه این مراسم و تصمیم جدی بر اعمال قوانین صادره از سوی این نهادها، در راستای پیشگیری از بروز هر نوع مشکلات احتمالی برای حوزویان، باید نکاتی چون اخذ مجوز از مدیر مدرسه و هماهنگی مدیران مدارس با مدیریت استان را رعایت کنند.

  1. اخذ مجوز از مدیر مدرسه و هماهنگی مدیران مدارس با مدیریت استان
  2. اخذ گذرنامه از مراکز معتبر و حداقل دارای 6 ماه اعتبار
  3. اخذ مجوز خروج از کشور و اطمینان از صدور آن
  4. ثبت نام در سامانه سماح و اخذ ویزا از دفاتر زیارتی دارای مجوز از سازمان حج و زیارت و پرهیز از اخذ ویزا از طریق مجموعه‌های غیر معتبر به خاطر احتمال صدور ویزای جعلی
  5. توجه به مدت اعتبار ویزای صادره و لزوم برنامه ریزی زمان حرکت و برگشت با مدت اعتبار ویزا
  6. ضروری بودن پرداخت حق بیمه جهت پیشگیری از هر نوع حادثه و بیماری احتمالی
  7. انتخاب مرزهای قانونی جهت خروج از کشور و مسیرهای ایمن
  8. پرهیز از اعزام انفرادی و حتی المقدور به صورت گروهی
  9. استقرار در اماکن ایمن بین راهی و شهرهای مورد اقامت
  10.  تهیه دینار عراقی برای ایاب و ذهاب و اقامت بعد از اربعین
  11.  برنامه‌ریزی مدت سفر جهت جلوگیری از ازدحام هنگام برگشت

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha