دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت اله مصباح یزدی

حوزه/ رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: آمریکا به عنوان یکی از بی بندبار ترین کشورهای جهان به دنبال نفوذ و القای فرهنگی خود در میان کشورهای اسلامی به ویژه ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی شامگاه شنبه در جمع فرماندهان و روسای کلانتری های سراسر کشور اظهارداشت: امروز جامعه آمریکا شاهد بی بندو باری و سقوط ارزشهای اخلاقی است و لذا سیاستمداران آن درصدد نفوذ فرهنگ خود در کشورهای اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی ایران می باشند.

ایشان افزود: در کشوری که کاندیداهای ریاست جمهوری از آزادی هم جنس بازی به عنوان یک شعار انتخاباتی استفاده می کنند و من خجالت می کشم از ذکر آن، مشخص است که دارای چه فرهنگ بی بندو باری است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت نیروی انتظامی  گفت: پایبندی به ارزش های دینی از ویژگی های ممتاز و خاص نیروی های نظامی جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه پلیس یک ویژگی خاص دارد، اظهارداشت: اگر امروز درکشور شاهد پیشرفت هایی درمورد نیروهای انتظامی و پلیس هستیم این پیشرفت از روحیه انقلابی و پایبندی به ارزش های دینی و برنامه ریزی منظم فرماندهان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در دوران گذشته با توجه به اینکه وسایط نقلیه کم بود و ترافیک و چراغ قرمز آنچنانی هم وجود نداشت باز هم عده ای بی نظمی را ترجیح می دادند و پلیس به عنوان کسی که عهده دار نظم و انظباط در جامعه بود با مسامحت هایی که انجام می داد این بی نظمی را تشدید می کرد.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه در آن دوران شرایطی پیش آمد که چندین سفر را به کشورهای اروپایی تجربه کردم و در این رفت آمدها متوجه نوعی نظم و انظباط شدم که متاسفانه در کشور شاهد آن نبودم، اینکه آیا می شود روزی در کشورمان چنین نظم و انظباتی حاکم شود و حق و حقوق در رانندگی از کسی تضییع نگردد؟

عضو مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: با دوستانی پیرامون این مساله صحبت کردیم و دلایلی از جمله ؛ دریافت حقوق و دستمزد بالا، انجام مجازات سخت برای پلیس متخلف، یا عده ای دیگر معتقد بودند این نظم و انظباط حاصل چند قرن فرهنگ این جوامع است که در خانه ها و سپس در اجتماع شکل گرفته و نهادینه شده است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهارداشت: سفری 30 سال پیش به کانادا داشتیم با توجه به این کشورها از نطر تکنولوژی و فناوری پیشرفته هستند و بروز مشکلات در جامعه را سریع برطرف می کنند، یک شب برق هسته ی مرکزی شهر رفت، جایی که ما ساکن بودیم، فردای آن روز متوجه شدیم کلیه مغازه های این منطقه ای که برق نبود با هجوم افراد سرقت شده اند و کم کم دریافتیم که این شکل و شمایل ظاهری پلیس آن کشورهای پیشرفته و متمدن است و در باطن فسادهایی دارند.

آیت الله مصباح یزدی بیان داشت: آنجا بود که دیدم باید قدر پلیس خودمان را بدانیم و اگر خطایی هم دارند آنقدر ناچیز و اندک است که قابل قیاس با ماموران دیگر کشورها نیست.

ایشان گفت: ما نه تکنولوژی و بودجه آنچنانی داریم، نه تشکیلات و ساختاری آنچنانی ولی به برکت انقلاب اسلامی امنیت، اقتدار و عزتی که امروز داریم کشورهای منطقه که قابل قیاس نیستند، بلکه هیچ کشور دنیا ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: سّر این عزت و اقتدار در قوای نظامی و انتظامی چیست؟ ما نه حقوق آنچنانی می گیرند قوای ما، نه قوانین سنگینی برای متخلفین داریم. آنچه امروز وجه تمایز و خاص نیروی نظامی و انتظامی ما می باشد، پایبندی به ارزشهای دینی و مکتبی اسلام است.

ایشان ادامه داد: البته در دیگر ادیان و مکاتب این پایبندی بعضا وجود دارد اما جمهوری اسلامی ایران به واسطه پایبندی به ارزشها و آرمان های اسلام و انقلاب ویژگی ممتاز و درخشانی را در میان سایر قوای نظامی و انتظامی دارد.

لازم به ذکر است، دوره های بصیرت افزایی نیروی انتظامی از سال 84 با هدف تقویت باورهای دینی وافزایش بینش سیاسی درحال اجرا وبرگزاری است.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha